• trebarnsmamma

För tidigt att skicka inbj korten 6 mån innan?

Eller vad tycker ni....
    Har en 5 årig dotter som har börjat sprida ut "hemligheten" redan nu!
    tycker då att det är roligare om gästerna får inbjudningskorten som en överraskning (man har ju lagt lite tid på att fixa dom!)
    Tänkte först på att skicka save the date kort, men tycker det känns lite kka på kaka!
    Snälla synpunkter

• Svar på tråden För tidigt att skicka inbj korten 6 mån innan?
  • didis

Ja, 6 månader innan är lite väl lång tid tycker jag. De allra närmaste kan gott få veta i god tid så de inte bokar in någon resa tex men för kusiner och övriga vänner tycker jag att ca 8 veckor före är lagom.

Om det inte är i semestertider vill säga eller midsommarafton tex för då kan det vara bra att vara ute i än mer god tid. Likså om många behöver boka resa eller hotell.

Själva har vi för det mesta almanackan fullbokad rätt långt i förväg men blir vi bjudan på ett bröllop är det bara att omprioritera!

• lolca

Vi skickade ut våra inbjudningskort i slutet av november och vi gifter oss i slutet på maj. Att vi skickade ut dem så tidigt berodde på att jag inte ville hålla tyst om att vi ska gifta oss längre. Min blivande man tyckte att jag inte fick berätta något förrän inbjudningarna var ute.

Tycker att man kan skicka ut inbjudningarna tidigt, beror lite på när man gifter sig. men i dag är ju folk så himla uppbokade. Vet de om saker långt i förväg är det lättare att planera in.

• when i said i do

vi skickade ut våra i januari och gifter oss i juni men hälften av våra gäster kommer från utlandet så då krävs mer tid för dom.. jag tycker att ni ska skicka ut redan nu!
    Lycka till

• country

Jag tycker också att du kan skicka ut dem nu! Det underlättar bara för gästerna att kunna planera sin sommar/semester i god tid och då veta när sommarens "happenings" kommer att äga rum.

Vi har två vänner som vi vet ska gifta sig i sommar, men de vill inte säga när utan det ska komma med inbjudningarna. Och eftersom vi själva ska gifta oss i sommar så hade det underlättat enormt för oss om vi visste när våra vänner hade planerat.

Vi skickar ut inbjudningarna nu eftersom vi vill försäkra oss om att alla gäster får bra tillgång till boende och biljetter. (vi gifter oss mitt under den populära "Medeltidsveckan" på Gotland - biljetter och boende tar snabbt slut)

• trebarnsmamma

Härligt då skickar vi.....

• thildamy

vi skickade ut dom till 2/1 gifter oss 090909

trebarnsmamma skrev 2009-02-15 19:27:04 följande:
  • annape84

Vi gifter oss i augusti och skickade ut inbjudningarna i slutet av januari.. Vi gjorde detta eftersom folk redan nu börjar planera sin sommar semester
    Lycka till!

• nni

Skicka dom nu om ni känner för det! Som ngn nämnt så om man gifter sig på semestertid behövs det ju vara i god tid. 6 månader låter ok. Vi skickade våra ca 5 mån före (gäster fr USA). Finns väl inget måste gällande när man ska skicka dom, men tycker att om man bjuder ganska många samt/eller från utlandet kan man gärna skicka några månader innan.

• nni
    trebarnsmamma skrev 2009-02-15 19:27:04 följande:
    Låter bra! Bättre att va ute i god tid
  • CamillaMarcus

Jag tycker att du kan skicka ut dem. Vi gifter oss i augusti och skickar dem första veckan i mars. Hade gärna gjort det tidigare, men ska göra korten själva och båda har haft mycket med plugget rep. jobb.
    Lycka till!

• DanKat

Vi ska gifta oss 18 juli och har skickat våra nu i februari. Det är ganska många som sagt att det är bra att vara ute i så pass god tid när man gifter sig mitt i semestertider, så vi ville inte vänta längre. Har en kompis som berättade att dom t.o.m. börjar planera semestrarna från jobbet redan i december!! Fast det kändes ovanligt tidigt, dom flesta gör det väl kanske nånstans februari/mars enligt vad jag har hört...

• Fjällstjärna

Hej, Vi ska gifta oss i slutet av september och kommer skicka våra inbjudningar innan April är slut. Men det är mellan jakterna och vi gifter oss långt upp i jämtländska fjällen. Jag själv tycker om att veta i god tid om det är något jag förväntas närvara på, så att jag kan planera.
    Lycka till!

kram

• RhjärtaJ

ju tidigare desto bättre tycker jag.

Svar på tråden För tidigt att skicka inbj korten 6 mån innan?