• BelleA

Litet rim till inbjudan

Har grubblat på hur man ska formulera sig i inbjudan. Vill sätta en glad och trevlig ton, inte "härmed inbjuds du..." eller liknande... Kom på en liten vers!

"Ringar har vi redan bytt
    men efternamnet blir nytt!
    Så välkomna att fira dagen
    då vi börjar lyda under äktenskapslagen!"

Kanske är den lite fånig, men min m2b tyckte den var rolig. Publicerar den här därför att då känns det inte lika nervöst att skicka med den i inbjudan.

Så snälla, såga mig inte längst fotknölarna!

• Svar på tråden Litet rim till inbjudan
  • Fenixx

jag gillar rimverser..men första raden kände jag var lite fundersam.. "ringar har vi redan bytt" låter lite som ni redan gift er. en tanke bara.

• BelleA

Vi ska inte ha nya ringar, det är det jag menar. Vi kör borglig vigsel, och jag ska bara ha en ring.

• MammaMiaa

Jag tyckte om rimet. Jag måste hålla med den är rätt rolig. Själv klart ska du ha den med på inbjudnings kortet

• MissTiny

Jag gillade oxå rimmet.. Men jag håller med Fenixx ovan, det låter som att ni redan har gift er och bara bjuder in till själva festen..

• BelleA

Hm... Hade inte ens tänkt på det! Bra att lägga ut såhär och få synpunkter! Ska se om jag kan klura ut en annan formulering...

• MV85

"Ringar ska vi nu få bytt
    och efternamnet det blir nytt!
    Så välkomna att fira dagen
    då vi börjar lyda under äktenskapslagen!"

En liten enkel och snabb omskrivning som kanske ger önskad effekt?

• BelleA

Fast... vi kommer inte byta ringar. Vi har kvar våra förlovningsringar. Men det funkar ju ändå för det är ju mer symboliken i det hela. Tack!

Svar på tråden Litet rim till inbjudan