Hjälp, dumpad?
Hej
Första gången jag skriver här men jag känner att jag måste ventilera någonstans.
Har varit tillsammans med min pojkvän i fyra år. Vi har alltid sagt att det är han och jag, för alltid. Harverkligen känts som det för vi har gått igenom eld och vatten tillsammans. På sista tiden har vi bråkat extremt mycket, jag har varit borta och jobbat en lång period. Jobbar på en båt. Nu har han meddelat att han måste vara ensam. Dvs ta en paus. En sak som han sagt innan att han aldrig trott på. Han tar hela tiden upp gamla oförätter. Vi hade en svacka förra året och jag var hemskt nog både otrogen och gjorde slut med honom efter en lång radda bråk. Till slut hittade vi tillbaka till varann men nu säger han att de sista månaderna varit ett helvete.
Han vet int evad han känner längre, men han vill inte säga att det är slut. Säger jag att jag inte kan med nån paus så säger han att då gör han slut. Han bryr sig inte längre säger han.
Shit, jag vet inte vad jag vill höra av er. Vet bara att det gör så himla ont just nu. Vart tar man vägen när man pendlar mellan hopp och förtvivlan och dessutom sitter 20 timmars flygresa bort? Jag vet ju att det antagligen kommer ta slut men jag fortsätter hoppas. Han säger att han vill vara ensam men svarar när jag ringer, visserligen för att vara ganska otrevlig. Han säger även att han älskar mig men att han inte orkar mer. Åh vad ska jag göra?
Vet ju inte hur jag någonsin ska kunna leva utan honom?
Ibland får jag känslan att han bara vill såra mig, att han gör det här som något slags test. Jag menar varför inte bara göra slut? Varför plåga sig själv och mig med en paus? Om jag säger att jag inte kommer ge upp så replikerar han omedelbart att "det har jag redan gjort en gång"
Usch, någon som har någon tanke och nåt smart att säga som kan hjälpa mig i den här soppan?
Tusen tack till alla som orkat läsa så här långt. Vet att jag mest svamlar.