• Goldi

Vad gör man av klänningen om man ska fotas innan vigseln?

Har ett problem, eller inte =)..Det är så att jag och min älskade sambo ska fotas innan vigslen men har hört att man helst inte ska ha med brudklänningen till frisören för det finns hår överallt och jag måste ha klänningen "uppe" så den inte blir skrynklig...Någon som har liknade bekymmer?

• Svar på tråden Vad gör man av klänningen om man ska fotas innan vigseln?
  • allehanda

Min frissa har ett rum som är avskilt från salongen och där vet jag att brudar bytt om.

• Hofsan

Ja jag tänkte också på det. Man står ju inte och byter om hos frissan där de står och klipper bland allt och alla.

• Hemlig2009

Jag ska sminkas av en kompis som är utbildad så efter frissan ska vi träffas på rummet där jag och min sambo ska spendera bröllopsnatten. Så kommer en till kompis och min syster också dit så dricker vi lite bubbel när jag sminkas och sedan hjälper de mig att få på allting. Tror det blir mysigt.

• SMarie

Vi ska också fotas innan vigseln och det har vi löst som så att vi bor på hotell även på fredagen och frissan, sminkösen ligger nära så jag kommer iklädd mysbyxor och stor skjorta, bruduppsättning och brudmake ta mig till hotellet med min tärna och klä på mig där för att sedan bli fotad.
    Oj det lät kanske lite rörigt.

• valkyriana

Jag bytte om till klänningen i vårt hotellrum somm vi skulle ha på bröllopsnatten. Om inte det går så finns det säkert något rum hos frisören där det inte är massa hår över allt.

Svar på tråden Vad gör man av klänningen om man ska fotas innan vigseln?