• laris

    Följer ert bröllop ett speciellt tema?

    Många väljer att ha ett genomgående tema genom hela bröllopet. Själv önskar jag att vi hade kommit på något sånt redan från början men nu har vi ju kommit så pass långt så att vi inte hinner ångra oss. Hade hemskt gärna velat tänka tusen och en natt tema...

    Fega som vi är blev det bara ett färgtema (grönt, guld och vitt)

    Har ni andra planer på något spännande tema?

  • Svar på tråden Följer ert bröllop ett speciellt tema?
  • Kajsalisan

    Nää inget spännande tema så sett, är nog bara de som känner oss väl som kommer fatta. Vi har blåvitt tema (alltså färgerna) men vi är två inbitna Ifk göteborgsupportrar så fanns inget annat. Men fotbollstema kändes inte helt rätt i sig. SÅ blev bara färgerna men jag är helnöjd. Men som sagt inte så spännande

  • EmMa09

    Har tyvärr heller inget "spännande" tema endast ett vårtema - färgerna vitt och grönt i olika nyanser!

  • laris

    Våra hammarbyfans till vänner blev överlycka över vårt val av färg =)

  • Kajsalisan

    Jaa.. vad ska man säga hahahaha.. Denna fotboll genomsyrar allas liv vare sig man vill eller ej =)

  • Fenixx

    Vi ska ha Sagan om ringen/medeltid som tema på vårat bröllop.
    med ett riddarsällskap vid vigseln och som även tillägnar ett tornéspel efteråt i våran ära.

  • mysifer

    vi kommer att ha medeltida saga som tema. kommer att dekorera festlokalen lite romantiskt sagoskogsaktigt och våra kläder, maten, dukningen och personalens kläder kommer att vara medeltidsinspirerade.

  • Kajsalisan

    Det låter riktigt spännande! Hade varit roligt att ha ett lite mer speciellt tema, men det hade inte varit vi.. Så det känns ändå rätt

  • mysifer

    jag håller med om att man inte ska ha tema om det inte känns rätt. personligt bröllop kan man ju ha ändå och roliga detaljer kan man plocka in även om det inte finns nåt direkt tema. jag tycker att det absolut viktigaste är att ens bröllop blir personligt och speciellt för brudparet.

  • Kajsalisan

    Ja, men man kan ju sakna vid sådana här tillfällen att man inte har lite mer "spännade" personligheter så man kan göra ett riktigt häftigt tema!! hehehe

  • MrsCoverdale

    Vi ska ha Amerikanskt/Norrländskt tema. Min M2b är amerikan så det blir engelsk vigsel, norrländsk meny mm. Trubadur som spelar lite Bellman och sk "wedding favors".

  • Mammilon

    Jag och min blivande man träffades i Dominikanska republiken i Västindien och ska därför ha karibiskt tema på bröllopet. Det roliga med tema är att vissa saker blir mycket lättare att bestämma sig för eftersom man utgår från temat och snabbt kan sortera bort alla alternativ som inte passar, men samtidigt tycker jag inte att man måste låsa sig för mycket vid det. Om det är något man verkligen vill ha eller göra (t.ex mat eller musik) som inte passar in, då struntar man i temat för den detaljen. Karibiskt är ett bra tema eftersom det finns så mycket man kan göra på det: blommor, kläder, mat, musik, dans, dekorationer och inbjudningar/trycksaker.

  • Corona

    Vi kör lite Hawaiitema på vår fest, inget överdrivet men lite polynesiskt inspirerad mat, snäckskalsdekortationer, paraplydrink till brudskålen... ska bli kul! Vi åker till Hawaii på smekmånad sedan så därifrån kom inspirationen. Just nu grunnar jag på första dansen, Elvis "Hawaiian wedding song". Den är inte självklar hur man dansar till

  • Piru

    Jag älskar gamla svartvita filmer från 40-50-talet och filmstjärne-glamour, så det ska vi satsa på!

  • laris

    Åh vad jag vill göra om till ett tema....men det är kanske inte så sent än för det.

  • Fenixx
    laris skrev 2009-02-24 17:58:08 följande:
    Åh vad jag vill göra om till ett tema....men det är kanske inte så sent än för det.
    klart ni hinner få till det. allt går bara man vill.
    vad för slags tema är det du suktar för?
  • laris

    Det skulle vara så underbart med ett orientalsikt tema =)


    Fenixx skrev 2009-02-24 18:20:30 följande:
    klart ni hinner få till det. allt går bara man vill. vad för slags tema är det du suktar för?
  • Fenixx

    ja det är så härliga färger och mystik över det hela. jag har sett andra nämna det, sök lite här på bt i gamla inlägg så kanske du får lite mer inspiration.

    och som sagt... ovan där jag skrev om alternativa bröllop kan du hoppa in med.

Svar på tråden Följer ert bröllop ett speciellt tema?