• nena85

Alla dessa måsten! HJÄLP mig snälla

Vi hade från början bestämt att vi bara skulle ha dom närmaste på vårat bröllop.
    Tex så bjuder vi inte min bästa väns pojkvän,
    Vi bjuder inte våra kusiners partner (ingen av dom är gifta). Men sen så kommer svärmor och frågar jaha varför bjuder ni inte henne och varför inte dom,
    Så va vi på middag med min blivande mans farbror och hans fru från afrika och hennes systers dotter som är 31år som vi endast träffat 1 gång och det var på denna middagen som också bor i Afrika. Nu har hon bestämt sig för att börja studera i Göteborg och då vräker min svärmor ur sig på Engelska så att hon också ska förstå, utan att ens pratat med oss innan. (Jaha nu måste ni ju bjuda Harriet eftersom hon ska börja plugga här i Sverige och hon känner ju ingen här) Jag blev bara så paff. Min blivande man sa bara av ren paffhet jaha det får vi lösa. Men jag känner inte ens denna kvinna, Vi ska bjuda Farborn och hans fru.
    Vad ska jag göra? Jag vill inte ha henne på mitt bröllop, Ska ju inte ens ha alla mina vänner eller hela min släkt på bröllopet för fasen. HJÄLP MIG!!!!!

• Svar på tråden Alla dessa måsten! HJÄLP mig snälla
  • svanprensessan

Vilken jobbig sits. Sitter själv och knåpar med gästlistan och det är jobbigt nog som det är. Sen om någon kommer och vräker ut sig en sån sak att henne och dom måste ni bjuda då blir man bara så less.
    Glöm inte att det är ERT bröllop och ni får göra precis som ni vill. Försök förklara att det bara blir dom närmaste och det är så ni har bestämt. Det är ju också en kostnadsfråga tycker jag man kan inte bjuda alla man känner och är släkt med för då skulle det ju aldrig ta slut.

Hoppas det inte blev för konstigt allt jag skrev, tycker verkligen inte om när någon kommer och lägger sig i vem man ska bjuda.

• Fredolin

Jag känner till viss del igen mig jag med. Jag upplever ändå att de flesta bekanta som inte blir inbjudna förstår varför de inte kan komma om man förklarar för dem att det helt enkelt blir för dyrbart alt att de inte får plats. För egen del sitter jag i den sitsen att vi får plats 68 vid middagen inte fler. Det finns vänner som jag skulle vilja bjuda men som tyvärr inte får plats.

Vi kommer dock att skicka ut våra inbjudningar ganska tidigt och om någon sedan lämnar återbud så kommer troligtvis någon annan bjudas in istället.

• nena85
    svanprensessan skrev 2009-02-11 18:39:02 följande:
    Vilken jobbig sits. Sitter själv och knåpar med gästlistan och det är jobbigt nog som det är. Sen om någon kommer och vräker ut sig en sån sak att henne och dom måste ni bjuda då blir man bara så less.Glöm inte att det är ERT bröllop och ni får göra precis som ni vill. Försök förklara att det bara blir dom närmaste och det är så ni har bestämt. Det är ju också en kostnadsfråga tycker jag man kan inte bjuda alla man känner och är släkt med för då skulle det ju aldrig ta slut.Hoppas det inte blev för konstigt allt jag skrev, tycker verkligen inte om när någon kommer och lägger sig i vem man ska bjuda.
    Ja precis, Jo man får ju räkna ca 500kr per person för allt.
    Ska bannemej säga det till dom att vi inte tänker bjuda henne och berätta hur allt ligger till dom måste ju förstå,
  • Bröllops Monique

Är det inte konstigt att inte bjuda sin bästa väns pojkvän dock?

• nena85

Min bästa väns pojkvän har jag aldrig riktigt umgåtts med,
    Dessutom är han som han är! Han är en i min fästmans ungängeskrets men vi bjuder inga från det "Gänget" Om vi nu skulle bjuda han så undrar ju alla andra varför inte dom blir bjudna och då startar hjulet rulla...
    Bröllops Monique skrev 2009-02-11 19:12:12 följande:

• nena85

Bröllops Monique skrev 2009-02-11 19:12:12 följande:

Dessutom umgås han aldrig själv men min blivande utan han är bara en bekant om man säger så.
  • Maria2009

Det finns inga måsten med bröllop, förutom någon att gifta sig med och en ring (borgerligt behövs inte ens det). Vi har valt att ta med bara tre av våra närmaste vänner och gå upp på ett berg, grilla lite korv, dricka lite varm choklad och sen äta middag på en liten restaurang. Det är inte svårare än så.

• marriage09

Det är ERT bröllop, absoult inte din svärmors. Jag tror inte det skall vara några problem att förklara för din blivandes farbror att ni bara vill ha de närmaste. herregud, den här tjejen är - om jag har förtått det hela rätt - din blivandes farbrors frus systerdotter!!! Längre bort kan man ju inte komma. Tala dessutom lite snällt om för svärmor att det är NI som bjuder, absolut inte hon!

Det ordnar sig nog!!

• Humlan66

snacka med svärmor vet ja.. fast jag vet att det inte är lätt men så länge HON inte betalar för extra folket så har hon ingen rätt att bjuda in till erat bröllop

• marriage09

inte ens om hon skulle betala för bröllopet så har hon rättighet att bjuda in någon, det är min åsikt...

• nena85

Tack för alla svar.
    Behövde lite bra svar.
    kram på er.

• MrsTwingly

en varian på det hela är ju att bjuda fler till vigseln men inte till middagen efteråt. På det viset vet jag många som 'kommit undan' som kännt stora församlingar, många kompisar, jobbarkolleger osv. De är bjudna till vigseln men inget mer. Och det är det ju inga konstigheter med!

Hoppas det löser sig!

Svar på tråden Alla dessa måsten! HJÄLP mig snälla