• fairytale of new york

Hur skriva dryck i festprogram?

Hur har ni skrivit in drycken i festprogrammet. El har ni alls skivit in den. Ser gärna förslag, vet inte hur jag riktigt ska skriva. Skrev ni också hur många glas som ingår ? Vi ska tex ha 2 glas vin, öl, cider el alkoholfitt till varmrätte, el behöver man skriva in det?

• Svar på tråden Hur skriva dryck i festprogram?
  • Fredolin

Vi kommer troligtvis att ha med dryckesrekommedation i menyn - för att det ser trevligt ut. Mängden tror jag inte man behöver tänka på så mycket, ställ fram så mycket vin som ni räknar med ska gå åt alternativt meddela serveringspersonalen vad som gäller.

Värden eller värdinnan kan innan middagen informera om praktiska saker såsom just denna.

Om ni har bar till självkostnadspris så bör det framgå redan innan festen eftersom gärsterna kanske inte har kontanter med sig.Man kan ju meddela det på sin bröllopssida tex.

• 4ever2

Hur skriver man på ett fint sätt spriten inte kommer vara gratis? Sitter och lurar på det själva...

• Fredolin

Jag har skrivit så här på vår bröllopssida här på bröllopstorget.

"Dryck efter middagen säljs till förmånliga priser i baren"

Jag tycker att det känns helt ok att skriva så. På inbjudan hänvisar vi till vår bröllopssida för mer information.

• 4ever2

Ja så kan vi kanske skriva, förutom att vi kommer ha vanliga priser i baren....ska visserligen ha lite drinkbiljetter men det behöver man väl inte skriva.

• thildamy

vi har tänkt oss så här...
    i inlagorna vi gör ska vi skriva ut... att vi har bar till självkostnads pris har då tänkt oss 10-20kr /st

och sen i festprogrammet så har vi skrivit
    förätt och 1 glas vin alt. 1öl
    Varmrätt 1-2 glas vin
    Bröllopstårta & avec

Sen finns det läsk och vatten

Allt annat köps

det är ju ingen krog vi ska ha utan bröllop

ÄR det bara jag som tycker att det är ett d-j supande för bröllop
    Själv e jag lite osäker hade eg.bara önskat bjuda på dryck till maten och thats it!
    men men släkten e värst va?!

• fairytale of new york

Funderar om vi ska ha nå rabaterade priser i baren. Det måste väl gå att komma överens med restaurangen om att vi betalar tex halva ölen och gästerna får betala halva själv el vad tror ni.

Fast håller med thildamy att det inte ska supas på ett bröllop och tycker själv att det räcker med välkommsdrink, 1 glas till förätt 2 till varmrätt och avec. Blir ändå lite tveksam och tänker om det är snålt att inte bjuda på nå mer starkdryck.

Svar på tråden Hur skriva dryck i festprogram?