• ALLIMA

Blir det för tätt mellan bröllopen?

Min kusin ska gifta sig till sommaren och det är förstås roligt. Vi bor i samma stad. Grejen är den att jag och min sambo pratat om bröllop sen långt tillbaka men barn, hus, karriärer har liksom kommit emellan. Nu har vi begynnande planer på att slå till om 1 år men framförallt sambon är lite orolig över anhörigas reaktioner...Gifter vi oss för tätt inpå? Bör vi vänta till år 2011? Vi kommer ej ha samma kyrka eller festlokal , ej heller samma gäster. Vad säger ni? Blir det för tätt?

• Svar på tråden Blir det för tätt mellan bröllopen?
  • Pippirull

Nej det tycker jag absolut inte det blir. Jag & min blivande gifter oss i slutet av Feb. och min syster som är sambo med min sambos bror vill gifta sig till sommaren och det tycker jag är jättekul för då blir vi Fru .....samma år

• CamillaetCamillus

Varför tycker Du att sju månader är nära i tid? Du får nog förklara lite närmare om jag skall förstå. :)

• feministbrud
    ALLIMA skrev 2009-02-11 13:17:54 följande:
    Min kusins blivande brud är en riktig bridezilla så det är nog mest därför sambon är tveksam. Allt har kretsat kring deras kommande bröllop i över 1 år redan! Jag tycker bara det är skönt att smida planer i hemlighet för att sen släppa ner inbjudningarna. Hon kan gärna få stå i strålkastarljuset. Tycker ju inte de kan få "abonnera" på all tid efter deras bröllop om ni förstår hur jag menar....
    Hon tycker nog att ni borde vänta isåfall, men det tycker inte jag!
  • ALLIMA

Inte jag främst...utan min sambo pga. allt tjafs och ståhej kring kusinens blivande brud. Han menar att det är så mycket bröllopssnack så han är less redan...

• Saggezza

Alltså jag anser att ens bröllopsdag är parets dag men alltså jag tycker absolut inte att man kan abonnera på all framtida tid... Ens gäster är där och firar tillsammans med paret men allas liv går ju faktiskt vidare efter den dagen också... så om hon är bridzilla som kommer hon snart att få vakna upp och välkomnas till verkligheten...

• ALLIMA

Ja exakt! Jag tror också att alla kommer bli så glada och inte minst utropa _ ÄNTLIGEN! Det är många som väntat länge på att vi ska slå till....Dessutom kommer vi nästan inte ha några gemensamma gäster, en annan årstid och år samt annan enklare stil så det blir inga upprepningar!

• passionsblomman

ha ha! Ja om man tror att man ska få ha ett helt ÅR som sitt bröllopsår, då tycker jag ng faktiskt att man gått beyond bridezilla, och bevisat sig själv fullständigt dum i huvudet!

Tror du kan sluta dig till att du INTE behöver vänta, att döma av alla svar som fullkomligt sprutar in här!

• ALLIMA

Haha! Ja exakt! Tack igen för alla svar!

• feministbrud
    passionsblomman skrev 2009-02-11 13:23:55 följande:
    ha ha! Ja om man tror att man ska få ha ett helt ÅR som sitt bröllopsår, då tycker jag ng faktiskt att man gått beyond bridezilla, och bevisat sig själv fullständigt dum i huvudet! Tror du kan sluta dig till att du INTE behöver vänta, att döma av alla svar som fullkomligt sprutar in här!
    Jag har sett måååånga av dessa här inne. Men de får oftast inte så mycket medhåll, vilket är tur. Nej, så länge ni inte väljer samma dag så tycker jag att det är mer än ok!
  • passionsblomman

Det är ju inte riktigt klokt!

Hur i helskottat skulle befolkningens alla par hinna gifta sig då...
    feministbrud skrev 2009-02-11 13:26:24 följande:
    Jag har sett måååånga av dessa här inne. Men de får oftast inte så mycket medhåll, vilket är tur. Nej, så länge ni inte väljer samma dag så tycker jag att det är mer än ok!
  • feministbrud
    passionsblomman skrev 2009-02-11 13:29:55 följande:
    Det är ju inte riktigt klokt!Hur i helskottat skulle befolkningens alla par hinna gifta sig då...
    Det kan man undra. Jag har läst en tråd om hur någons syster stal hennes ÅR. Hjäääääälp! Vad fruktansvärt
  • didis

Va har inte ni tvångsbokat upp alla släktingar och vänner för hela året?? Då bli ni antagligen inte gifta på RIKTIGT!

Vad är det med vissa kvinnor som verkar tycka att bröllopet är meningen med livet och det största som händer i livet? Och som dessutom förväntar sig att alla runtomkring skall tycka detsamma??

TS: klart ni skall gifta er som planerat, det är bra för närmsta släkten att det inte är samma månad men jisses, det är ju 7 månader emellan!

feministbrud skrev 2009-02-11 13:39:40 följande:
    Det kan man undra. Jag har läst en tråd om hur någons syster stal hennes ÅR. Hjäääääälp! Vad fruktansvärt
  • Hemlig2009

Vi gifter oss i maj, min sambos syster i augusti och min kusin en vecka efter det. Vad spelar det för roll? Alla är vi på olika stadier i livet och ingen kan ju komma att säga att någon ska vänta. Ska vi då också anpassa graviditeter och jobbyten också?

• ALLIMA

Håller enhälligt med allas inlägg!Ville bara kolla av hur andra där ute uppfattar vår situation och sambons funderingar kring det hela...

• abcdefgh
    didis skrev 2009-02-11 14:00:04 följande:
    Va har inte ni tvångsbokat upp alla släktingar och vänner för hela året?? Då bli ni antagligen inte gifta på RIKTIGT!Vad är det med vissa kvinnor som verkar tycka att bröllopet är meningen med livet och det största som händer i livet? Och som dessutom förväntar sig att alla runtomkring skall tycka detsamma??TS: klart ni skall gifta er som planerat, det är bra för närmsta släkten att det inte är samma månad men jisses, det är ju 7 månader emellan!
    Okej att brölloppet inte är meningen med livet, men om man inte har barn så är ett framtida bröllop något väldigt stort tycker jag (det kan vara något stort även om man har barn redan, men när folk har fåttt barn säger de att det är det mest fantastisk i livet och då kanske ett bröllop inte blir lika viktigt) så man ska inte underskatta brudparets känslor. Däremot tycker jag att det är konstrigt hur någon kan boka upp ett helt år. Sju månader emellan är lång tid tycker jag, då hinner alla först fokusera påde t ena och sen det andra. Alla får sin uppmärksamhet inför sina bröllop. Själv har ett syskon till oss planerat in sitt bröllop två veckor innan oss trots att de vetat vårt datum sen i somras. Där kan man prata om att det blir nära...
Svar på tråden Blir det för tätt mellan bröllopen?