didis skrev 2009-02-11 14:00:04 följande:
Va har inte ni tvångsbokat upp alla släktingar och vänner för hela året?? Då bli ni antagligen inte gifta på RIKTIGT!Vad är det med vissa kvinnor som verkar tycka att bröllopet är meningen med livet och det största som händer i livet? Och som dessutom förväntar sig att alla runtomkring skall tycka detsamma??TS: klart ni skall gifta er som planerat, det är bra för närmsta släkten att det inte är samma månad men jisses, det är ju 7 månader emellan!
Okej att brölloppet inte är meningen med livet, men om man inte har barn så är ett framtida bröllop något väldigt stort tycker jag (det kan vara något stort även om man har barn redan, men när folk har fåttt barn säger de att det är det mest fantastisk i livet och då kanske ett bröllop inte blir lika viktigt) så man ska inte underskatta brudparets känslor. Däremot tycker jag att det är konstrigt hur någon kan boka upp ett helt år. Sju månader emellan är lång tid tycker jag, då hinner alla först fokusera påde t ena och sen det andra. Alla får sin uppmärksamhet inför sina bröllop. Själv har ett syskon till oss planerat in sitt bröllop två veckor innan oss trots att de vetat vårt datum sen i somras. Där kan man prata om att det blir nära...