• Pärlan2009

    Hur visar ni er man/blivande man att ni älskar honom?

    Jag blev inspirerad av Jaalemes tråd ang fantastiska män. Min sambo är otroligt duktig på att hitta på överraskningar och små presenter.

    Nu skulle jag vilja göra lika mycket för honom. Vad har ni för tips på saker ni gör för er man - stort som smått och billigt eller dyrt?

  • Svar på tråden Hur visar ni er man/blivande man att ni älskar honom?
  • feltsen

    men ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅH vilken härlig tråd! Man blir ju helt glad och varm!

    Jag och min sambo försöker så ofta som möjligt säga att vi älskar varandra. Små saker jag gör är att till exempel smyga upp bakom honom när han står och diskar och krama honom, det är så skönt att vila huvudet mot hans rygg och stå så en stund medan han jobbar med disken.

    Jag försöker också (precis som han gör för mig) underlätta vardagen. Tar tvätten, eller städar om jag är ledig själv. Fixar middagen. Sedan gillar jag att skiva romantiska saker om honom i min blogg, eller göra en fin film om honom, som den här:tungviktaren.blogspot.com/2009/01/jakob.html

    Att skriva små fina lappar brukar han göra för det mesta. Man går upp och ska äta frukost och så ligger det en liten lapp på morgontidningen med ritade hjärtat och en önskan om en bra dag. Då blir jag varm! Eller när han har lagt in en låt på min ipod, och så blir man förvånad när man hör något man inte känner igen när man sitter på tåget, och så är det någon fin fin låt som han säger att han lyssnar på när han vill tänka på mig :D

    Små presenter brukar jag försöka ordna. Jag önskar att jag hade alla pengar i världen så jag knude ge honom allt han önskar men samtidigt vore inte det lika speciellt. Så jag försöker ge honom sådant som jag vet att han vill ha, men som han kanske inte har önskat sig till sin födelsedag för att han har glömt bort det. Jag brukar köpa kläder till honom (som han tack och lov älskar och använder!) för det känns fint att jag väljer ut något som jag vill se honom i (han köper kläder till mig också- så galet snygga!). och så skickar jag gärna fina sms till honom.

    Nu blev det långt men det är svårt att beskriva sina kärlekshandlingar till någon på ett kortare sätt ;D

    (ps. vi förlovade oss i lördags och är därför lite extra kära just nu! :D ds.)

  • Trulsa79
    novia72 skrev 2009-02-10 07:39:30 följande:
    Tack Trulsa! Den ska jag tänka på!!! MIN skulle bli världens ÖVERlyckligaste man! Vilken låt ska ni köra? ;)
    Det blir "Just i dag är jag stark". Har tänkt att det blir som ett avstamp för en lyckad kväll. Det är ju den låten de spelar innan varje match.
  • lecaroline

    Vi gosar med varandra varje kväll en stund framför tv:n innan det är läggdags.. Och då behövs inga ord för det känns hur mycket vi älskar varandra..

  • jojoånick09

    jag är mkt för de små överraskningarna med..
    jag säger flera ggr om dagen hur mycket jag älskar honom,jag är en väldigt kramig av mig..
    sedan brukar jag även ge honom små presenter,sist fick han en mexx halsduk.. ibland överraskar jag med godmiddag,eller att jag bakat till honom (han är ett kakmonster)
    samt tycker det rät skönt när jag har tvättat han hatar nämligen att tvätta...

  • lecaroline

    han däremot gör Pannkakor till oss då och då. (Det är jag som lagar mat annars)Mmmm : )

  • MV85

    En sak jag glömde, som nog är det han blivit gladast över någonsin....
    Skriver en liten lapp, klär in den i plastfolie (vi har ingen lamineringsmaskin) och lägger den i hans matlåda...
    Det är inget jag kan göra längre eftersom han inte bor hemma när han jobbar... men annars!
    Första gången blev han så rörd att han ringde hem med tårar i rösten

  • källerudd

    Jag skriver små lappar och lämnar där han minst anar det..på kudden när han ska lägga sig på toastolen någon morgon..tror tom med det har dykt upp någon i hans matlådor =) Ja lite var stanns...

    Inga fina kort bara ord, händer att jag skrivit på hushållspapper för att det varit närmast till hands tex...

    Talar om för honom att jag älskar honom i tid och otid (man kan inte över använda dessa tre ord va??? :P)För jag ÄLSKAR HONOM VERKLIGEN!!

  • Pärlan2009

    Nu ska jag gå hem ifrån jobbet och underlätta för min älskling genom att fixa middagen fastän det är "hans dag". Känns speciellt passande med tanke på att han igår spenderade hela kvällen med att tapetsera ett av våra rum. Ska passa på att skära gurkbitarna som hjärtan;)

  • DanKat

    Jag frågade häromdagen om vi skulle gå på bio och se en film som jag vet att han jättegärna vill se (men som jag inte är riktigt lika sugen på). Min fästman blev verkligen jätteglad då!!

  • lillalyckan

    vilken mysig tråd! Jag brukar oxå skriva små kärleksbrev tex när jag åker till mina föräldrar ett par dar så lämnar jag en liten lapp där jag skriver hur mycket jag tycker omhonom på nåt ställe där jag vet att han kommer att hitta dom tex framför datorn eller i kylen {#lang_emotions_tongue_out}


    Kan ha städat hela lägenheten när han kommer hem ifrån jobbet, eller fixat nåt som jag vet att han har  tänkt göra. Det är sånt han blir gladast för.


    Själv blir jag gladast för småsaker som visat att han tänkt på mig eller lyssnat på nåt man sagt, så det är sånt jag försöker göra för honom, eller skickar att sms helt omotiverat bara för att berätta att han är det bästa som finns! {#lang_emotions_laughing}

  • Pärlan2009

    Måste nog bli bättre på att skriva små kärlekslappar. Sånt tycker jag själv är så mysigt att få!

  • SweetSun

    jag brukar skriva nån lapp, eller ett sms..

    Jag lagar nåt extra god mat mitt i veckan, framdukat med levande ljus när han kommer från jobbet...

    Jag försöker att säga ofta hur jag känner för honom, det uppskattar han väldigt..

    Sen en viktig sak är att när jag har en dålig dag och är lite snäsig och sur, då kryper jag upp hos honom och säger att det är min dåliga dag och inte han som gjort nåt fel, han är bara lika underbar som vanligt.. det är viktigt, att ha öppna kort och förklara när man mår dåligt och inte låta det gå ut över honom.

  • Pärlan2009

    Jag tror verkligen att du har helt rätt. I början av vårt förhållande så "försvann" jag som min blivande brukar säga. Om det varit jobbigt på jobbet eller jag bara kände mig nere så slöt jag mig ofta inom mig själv och ville inte belasta honom med min negativa energi. Fast det visade sig att han mycket hellre ville hjälpa mig att bära det tunga eller tråkiga:) Kärlek är underbart!


    SweetSun skrev 2009-02-17 08:56:12 följande:
    Sen en viktig sak är att när jag har en dålig dag och är lite snäsig och sur, då kryper jag upp hos honom och säger att det är min dåliga dag och inte han som gjort nåt fel, han är bara lika underbar som vanligt.. det är viktigt, att ha öppna kort och förklara när man mår dåligt och inte låta det gå ut över honom.
Svar på tråden Hur visar ni er man/blivande man att ni älskar honom?