Brudnäbb ta hand om ringen?
Vi ska ha tärna, marskalk, brudnäbb och en näbb. Kan man göra så att näbben tar hand om ringen på en ringkudde och brudnäbben tar hand om brudens bukett? Är väl vanligare att tärnan och marskalken har de uppgifterna?
Vi ska ha tärna, marskalk, brudnäbb och en näbb. Kan man göra så att näbben tar hand om ringen på en ringkudde och brudnäbben tar hand om brudens bukett? Är väl vanligare att tärnan och marskalken har de uppgifterna?
Beror på ålder på näbb tror jag, tycker det verkar lite riskabelt att lägga ringen på kudde hos en liten kille. Även i usa där "ringboy" har en kudde med ringar på är det oftast bara fejk-ringar, de riktiga har bestman
Brudnäbben är 6 år och näbben är 8 år och jag tror att han kommer att vara försiktig. Annars får man väl göra så att vi lägger dit en fejk-ring för han ser fram emot det så mycket redan :)
På vårt bröllop ska sonen ha ringarna och dottern blommorna. De kommer vara 4 och 2. Det får väl bli lite som det blir
vår son 3½ kommer att vara ringbärare. Kudden har ju snören att knyta fast den i, tror som arla att det får bli som det blir! dottern på 5½ är brudnäbb o har blommor som jag.
Jag funderar på om vår äldsta dotter som då kommer vara 6 år ska få ha hand om ringen. Tänkte då att hon kan ha den i ett fint band runt halsen, det där med ringkudde är inget för oss!! Hon är väldigt försiktig av sig så jag tror inte det skulle vara någe problem. Men jag är ändå lite osäker om det blir "för mycket"!
Min dotter ska bära ringen.(och vi ska vara ute) men hon ska ha en liten påse på armen. som ett armband typ. det är en vit organza påse (kan man säga så)
Och vi kom på den idén när hon inte ville skippa buketten.
lycka till!!