• Sobeit

Röda rosor att dekorera bröllopstårtan med?

Jag har funderingar på att använda riktiga blommor som dekoration på bröllopstårtan. Nu undrar jag, vilka olika rosor är lämpliga för detta? De ska vara vita, creme eller vinröda. Helst de senare.

• Svar på tråden Röda rosor att dekorera bröllopstårtan med?
  • Any76

Mina matchade brudbuketten! Finns bilder i mitt galleri. Tror nog det funkar med vilka rosor som helst..?

• Sobeit

passionsblomman skrev 2009-02-06 20:38:28 följande:
    Tänk på att odlade rosor oftast är ganska kraftigt besprutade!

Men visst finns det att få tag på blommor som inte är så farligt besprutade?

• passionsblomman

Ja, jag vet att det ska finnas något företag som säljer ätbara blommor, bla till restauranger, men jag kan inte namnet såhär. Dessutom kan du kolla med din florist och se vad de har för kontakter.

Sobeit skrev 2009-02-06 20:42:46 följande:

Men visst finns det att få tag på blommor som inte är så farligt besprutade?
  • Sobeit

passionsblomman skrev 2009-02-06 20:44:16 följande:
    Ja, jag vet att det ska finnas något företag som säljer ätbara blommor, bla till restauranger, men jag kan inte namnet såhär. Dessutom kan du kolla med din florist och se vad de har för kontakter.

Ska man tänka på något speciellt när det gäller "lenade blommor" som dekoration? Jag har tänkt dekorera bröllopstårtorna på förmiddagen och bröllopet är eftermiddagen.

• Sobeit

Oj, det ska ju vara levande blommor.

• passionsblomman

Nä,bara att de ska ha druckit vatten ordentligt i minst ett dygn innan man kapar dem. Då håller de lätt en dag när de är så korta!

Sobeit skrev 2009-02-06 20:45:56 följande:

Ska man tänka på något speciellt när det gäller "lenade blommor" som dekoration? Jag har tänkt dekorera bröllopstårtorna på förmiddagen och bröllopet är eftermiddagen.
  • Sobeit

passionsblomman skrev 2009-02-06 20:52:46 följande:
    Nä,bara att de ska ha druckit vatten ordentligt i minst ett dygn innan man kapar dem. Då håller de lätt en dag när de är så korta!

Jag ska prata med floristen om detta oxå och be henne ta hem fina rosor tills vår bröllopsdag. Om jag säger att jag ska ha dem som prydnad på bröllopstårtorna så brör hon kunna hjälpa mig så att blommorna är "väl druckna" tills vi hämtar dem på lördagen.

• passionsblomman

Absolut! Det ska de vara innan hon säljer dem jämt för övrigt!

Sobeit skrev 2009-02-06 20:59:50 följande:

Jag ska prata med floristen om detta oxå och be henne ta hem fina rosor tills vår bröllopsdag. Om jag säger att jag ska ha dem som prydnad på bröllopstårtorna så brör hon kunna hjälpa mig så att blommorna är "väl druckna" tills vi hämtar dem på lördagen.
  • Sobeit

passionsblomman skrev 2009-02-06 22:00:48 följande:
    Absolut! Det ska de vara innan hon säljer dem jämt för övrigt!

Vad skönt att du hittade "min" tråd! Nu é jag lugn .....

• Sobeit

passionsblomman skrev 2009-02-06 22:53:13 följande:

Jag har frågat dig så mycket om min brudbukett och nu har jag äntligen hittat den. Den finns i galleriet om du vill se.

• Sobeit

passionsblomman skrev 2009-02-06 23:02:43 följande:
    Åh vad fiiin! Verkligen fin!Var får du den gjord nu då?

Nu blir den gjord av någon av de två floristerna i Heby.

Den fångar verkligen känslan av gammelromantik som jag har i hela dukningen. Precis som jag egentlgen är. Enkel och inte flådig alls.

• passionsblomman

Jag tyckte den var rätt flott, med så fina Gloriosa och allt! Väldigt fin iallafall!

Men, hade de redan den på bild eller vad? Eftersom du redan har bild menar jag?

Sobeit skrev 2009-02-06 23:34:10 följande:

Nu blir den gjord av någon av de två floristerna i Heby. Den fångar verkligen känslan av gammelromantik som jag har i hela dukningen. Precis som jag egentlgen är. Enkel och inte flådig alls.
  • Sobeit

Japp! Den fanns i det sortiment som Euroflorist har på internet. De romantiska buketter man kan köpa för leverans.

• passionsblomman

Ja det såg ut som en såpass proffsig bild så jag misstänkte det lite!
    Så bra!

Sobeit skrev 2009-02-06 23:39:30 följande:
    Japp! Den fanns i det sortiment som Euroflorist har på internet. De romantiska buketter man kan köpa för leverans.
  • Sobeit

Ja, jag tycker att det känns väldigt lovande.

Svar på tråden Röda rosor att dekorera bröllopstårtan med?