• first lady

Jag får Spader

Jag får spader snart, ska det behöva kosta en förmögenhet att ha blommor på borden.
    1000-1500 kr för brudbuket rosor, pion, nejlika.
    Corsage 100 kr ros
    Tärnblommor från 300kr bukett, behöver 3 st 900kr
    Bordsdekorationer från 350 st a 10 st 3500kr
    6000:- J...LA tusten för lite blommor
    Behövde skriva av mig lite bara.

• Svar på tråden Jag får Spader
  • Snäckan08

Köp blommor och bind själv, så halverar du kostnade om inte mer

• Snäckan08

Köp blommor och bind själv, så halverar du kostnade om inte mer

• Luucie

Är det så att du vill ha speciella bordsdekorationer? Och tärnbuketterna hur ska de se ut?

Kan ju tänkas att det går att spara lite där.

Jag ska förmodligen göra mina tärnbuketter själv (det är bara 2 blommor) så där blir det bara blomkostnaden och borddekorationer kommer vi att hämta på hötorget.
    Men ni bor kanske inte i stockholm heller. Här finns ju tillgång till billiga blommor om man är lite händig själv.

Sen får brudbuketten och crosagen kosta vad det nu kostar för det ger jag mig inte på själv

Har också förstått att pion är en dyr rackare, så kanske ska du titta på lite billigare blommor om du vill dra ner på kostnaden.

• passionsblomman

Ja, du har fått bra priser på dina blommor om du ska få det gjort hos florist. Du måste ju inte ha traditionella dekorationer på borden utan kan jobba med "strö" lösa blommor över borden så behöver det inte bli så kostsamt.

Blommor är faktiskt en lyxvara som inte bör bli hur billig som helst.
    varifrån tror ni blommor kommer egentligen och vad tror ni de som odlar och skördar dem får i fickan i afrika, latinamerika och andra länder där det allra mesta odlas?

Sedan åker de över hela världen till Holland och säljs på blomsterauktionerna där innan de fraktas vidare till de länder där nya grossister väntar på sina varor som köps av florister som står med sina butiker och hyror redo att hjälpa alla so sjka fira uppvakta sörja och glädjas med de blommor somtillslut står i vaser, rensade snittade och omhändertagna för att stå så vackra som möjligt hos kunden.

När blommorna kostar väldigt lite, är det för det allra mesta flera led överhoppade, för det mesta arbetsgivaravgifter, skatter, moms och vit lön till personalen. Det är värt att ägna en tanke anser jag. ÄVEN om jag har all förståelse för att man har en budget att följa.

• Luucie

Jag tycker det är värt varenda krona att få buketten gjord av ett proffs. Vill inte stå där med spretiga, halvvissna blommor i en bukett som kanske ramlar isär när man kliver nerför altargången..

Jag har sett dig, passionsblomma, beskriva den som ett smycke och det tycker jag är mitt i prick!

Jag har också valt dyra blommor till min bukett och jag förstår precis varför de kostar och det är helt ok för mig.

Däremot väljer jag att köpa billigare blommor till dekorationerna...man kan säkert kalla dem "svarta".
    Det är också ok för mig. Jag kommer att betala servitriserna på sidan om och solisten och fotografen också...
    Sån är jag.

Svar på tråden Jag får Spader