• Twixiee

Inga presenter

Jag och min m2b har precis kommit fram till att vi ska avsäga oss presenter på vår bröllopsdag.

Jag skulle gärna vilja ha tips på hur man kan skriva det på ett snyggt sätt, kanske med rim eller liknande, att det enda vi vill är att våra nära och kära är där för att fira vår dag, att de har med sig glatt humör och att det är det enda vi vill ha.

Något som får de att förstå att vi faktiskt inte vill ha några presenter.

Känner mig helt tom i huvudet just nu..

• Svar på tråden Inga presenter
  • Aleta

Presenter undanbedes vänligt men bestämt, er närvaro är det vi önskar mest.
    Vill ni absolut ge något så skänk en gåva till Rädda Barnen.

Eller skriv någon annan välgörenhet som ni känner för. Det är det mest tydliga och kan inte missförstås.

-----------------------
    Vi önskar er närvaro på vår fest
    men köp inga gåvor, kära gäst.
    Vi har allt vi behöver och lite till
    så inga presenter är det som vi vill.

------------------------
    Eller lite mer desperat :

Ge oss inga presenter - Snälla!

• Fenixx

ja precis, skriv att dem då istället skänker till nån välgörenhet ni gillar.

• Umbraz

Presenter undanbeds, den största gåvan vi kan få,
    är att Ni är med och delar denna dag med oss två.

• Umbraz

Så skriver vi på vår inbjudan!

• Twixiee

Tack Tack

Det låter lite finare att skriva det som en dikt, istället för bara "Inga presenter tack!" men det vore kanske bäst, det är ju tydligast

• Tulip73

"Vi har ju det mesta, så om ni vill köpa gåvor hos"Unicef.se" blir vi jätteglada." (Hos Unicef kan man köpa ett antal kg gröt, antal vacciner, tält, etc)

• JustMeAndMyLove

Min sambos Farmor hade det i sitt vita testamente (tror jag det heter) att inga blommor skulle tas med på begravningen utan att de skulle skänka pengarna till barncanserfonden om de ville.

Faktiskt en bra idé det där, är engagerad i UNICEF och Hjälp tilll liv, kankse man ska avsäga sig presenter helt..

Du har väkt en tanke hos mig i alla fall :)

Svar på tråden Inga presenter