• velu
    Äldre 6 Feb 09:36
    2339 visningar
    8 svar
    8
    2339

    Gällivarebrudar 2009

    Skulle gärna vilja skapa en tråd bland alla som skall stå brud i år och som är från Gällivaretrakten.
    Det vore kul att byta ideer och tankar med fler i samma underbara situation.....

  • Svar på tråden Gällivarebrudar 2009
  • velu
    Äldre 18 Feb 15:31
    #1

    finns det verkligen ingen från Gällivare som ska till att gifta sig i år...hmmm....det var synd det!

  • trodde­aldrig
    Äldre 10 Apr 10:02
    #2

    jodå vi ska.

  • velu
    Äldre 10 Apr 10:51
    #3

    Vad roligt o grattis!!!
    Hur långt i planeringen har ni kommit????

  • trodde­aldrig
    Äldre 10 Apr 11:10
    #4

    Det som är klart är inbjudningskortet och svar från några, min klänning är beställd, väntar på den, hår, blommor, fotograf, kapellet.

    Det som är kvar är ungarnas kläder, gubbens kläder, transport, mat och tillbehör, vigselprogram. Vi ska ett enkelt bröllop och middagen hemma.

    Tack och grattis själv, hur långt har ni kommit?

  • velu
    Äldre 10 Apr 11:17
    #5

    Klänningen är klar och även flickornas klänningar. Kyrka, lokal, inbjudningarna är skickade, hår fixar syrran min men vi vet inte riktigt vad det blir än, fotograf är bokad. Vi har en kock som ska göra maten men vi har inte bestämt vad ännu, gubbens kläder är också kvar att fixa.....det är så mkt val man ska göra det trodde jag inte då planeringen tog fart...:o)
    Vad ska ni ha för mat? Vilken fotograf har ni bokat? Tårta, ska ni ha det o var tar ni den ifrån???

  • trodde­aldrig
    Äldre 10 Apr 11:23
    #6

    Mat har vi inte bestämt ännu, Vi har bokat Profoto, tårtan tar vi nog från vetehatten.

    Antingen ska vi ha ett väldigt enkelt eller så jag inte förstått än hur mycket det är att planera...

  • velu
    Äldre 10 Apr 11:31
    #7

    ja, kanske har jag lite för stora krav och gör saken större än det är...man har ju hört talas om "bridezillas".....hihi

  • trodde­aldrig
    Äldre 10 Apr 11:37
    #8

    Jag är ingen som vill ha så mycket "lull-lull", utan det ska vara enkelt och stilrent.

    Det finns nog de som är värre än dig. *s*

Svar på tråden Gällivarebrudar 2009