• Fenixx

Mörkbruna kuvert, vart??

Det verkar vara omöjligt att hitta mörkbruna/chokladbruna kuvert. har varit i flera affärer tex In-Ex, panduro osv. och kikat på nätet.

När jag kollat i gamla inlägg här på BT, så verkar många haft problem att hitta. konstigt varför inte affärer har det?

men har för mig att nån skrev om nån stockholmsaffär som hade det, men jag är ju aldrig där och verkar som dem inte har webbutik heller.

men om någon vet eller sett nån svensk sajt/affär så vore jag tacksam.
    (hade velat slippa göra kuvert själv nämligen)

• Svar på tråden Mörkbruna kuvert, vart??
  • Noxire

Har du kollat med Ljunggrens Papperhandel i gamla stan, Stockholm. www.ljunggrenspapper.com Tyckar att det är värt ett besök eller ett telefonsamtal. Har själv köpt material där och jag är super nöjd.

Kram till alla

(tror att det nu blev reklam)

• Fenixx

tack så mycket för tipset, ska höra med dem.

• MulleNuh

Min kompsi hittade inga alls, så hon beställde från nån sida i australien tror jag!

• Fenixx

matton hade bara glansiga eller mer sandbruna, jag vill ha matta. tack ändå.

• Fenixx

gumpan>> snällt du kikat runt. Jo papper i rätt färg har jag sett på flera ställen, men hade gärna sluppit att göra dem som sagt. men jag har ring nu till affären Noxire tipsade om och dem hade!! rätt storlek och allt, och dem kunde även skicka.

• Joji

Vi har köpt på Inex! Vet inte om det är C6... Typ små fyrkantiga?

• Fenixx

Joji>> nej då tänker du nog en annan storlek, för c6 är ju den där "vanliga" kuvertstorleken som är rektangulära små.

Idag kom iallafall mina bruna kuvert hem och dem hade rätt nyans och var i fin kvalité.

• Umbraz

Hej på dig!
    Som du redan vet ska ju jag också ha bruna inbjudningar, är också ute efter kuvert, fast storleken C5? (ett halvt A4).
    Vad fick du betala för dina kuvert?

Fenixx skrev 2009-02-06 11:29:28 följande:
    Joji>> nej då tänker du nog en annan storlek, för c6 är ju den där "vanliga" kuvertstorleken som är rektangulära små.Idag kom iallafall mina bruna kuvert hem och dem hade rätt nyans och var i fin kvalité.
  • Fenixx

Umbraz>> jag fick betala 3kr/styck. och då var dem i jättefin kvalité med.
    var ju lite nojig när jag inte sett dem i verkligheten.

sen fanns det även handgjorda kuvert hos dem för 6-9kr/st

så tror säkert det finns i din storlek med.

• Umbraz

Okej, det var ju inte så farligt...hm, ska kanske kolla upp de då.Tack för snabbt svar!

Fenixx skrev 2009-02-06 11:39:55 följande:
    Umbraz>> jag fick betala 3kr/styck. och då var dem i jättefin kvalité med. var ju lite nojig när jag inte sett dem i verkligheten.sen fanns det även handgjorda kuvert hos dem för 6-9kr/stså tror säkert det finns i din storlek med.
Svar på tråden Mörkbruna kuvert, vart??