Amerikanskt bröllop
Vi bestämde oss precis för amerikansk ingångsmarsch och blev helt ivriga på amerikanskt tema!!!!Hur tänker ni då??Bomba mig med förslag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vi bestämde oss precis för amerikansk ingångsmarsch och blev helt ivriga på amerikanskt tema!!!!Hur tänker ni då??Bomba mig med förslag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Minst 4 tärnor med stora egna buketer. Lika många bestmän som står framme med brudgummen. Tärnorna kommer in en och en sist bruden antigen själv eller med sin far Runda bord med höga blomdekorationer. Låta gästerna välja mellan två maträtter på inbjudan. kommer inte på något mer just nu med mycket av allt
Lycka til
Mycket tyll... Mycket dekorationer.
Och förstås min favorit Favors ( den ideén har jag själv tagit fasta på) =)
Hej! Skrev precis ett långt svar men när det skulle postas så började BT strula... mkt sånt ikväll tycker jag.
Jag tänker spontant: många gäster, 3-5 tärnor, många marskalkar, vid honnörsbordet sitter inte familj utan just tärnor + best men, runda bord, levande musik.
Sen kan ju själva temat varieras i det oändliga: Westerntema me linedancing-instruktör o BBQ-mat, Hawaii-tema, Californien med Surf&Turf (grillat kött och skaldjur), osv...
Oj...ja ni..tyll har jag redan,runda bord me...det har jag väl fått från filmerna,hehehe...men ojsidojsi..får nog lägga ner hör jag!!Blir nog ett rätt vanligt bröllop men man kan ju ha lite inslag sådär!!!Sen måste vi komma på nåt roligt att framföra för gästerna me..nån dans eller nåt kul...hihi
Mkt strul på sidan förresten...stängs ofta ner tycker jag
Dallas-intro som ingångsmusik såklart
för usa-inspiration kan du spana in theknot.com samt projectwedding.com
När jag var på bröllop i Usa så hade de slideshow med kort från de var små till nutid, vet inte om det är så amerikanskt men ett kul inslag. Särskilt på "mitt" bröllop för de skilde 24 år mellan dem. Så Tims kort var svartvita ibörjan och det var inte Shannons
Utomhusbröllop är väll en annan grej. Stolsöverdrag och mycket blommor i Kyrkan.
En annan sak som skiljer är att i Sverige brukar brudparet gå in först och tärnorna efter.. medan i Usa så går tärnor och marsalkar in först till egen musik.. sen blir det tyst.. annan musik och sen kommer bruden eller brudparet. Det gillar jag och tänker nog ta efter.