• Mamus

Vigsel utomhus!

Hej!

Jag undrar om det är någon som har erfarenhet av att gifta sig utomhus? Vi tänkte ha vigseln ute på Varbergs Fästning. Vad gör man om det är riktigt dåligt väder...Man kanske ska köra på ett mer säkert kort.

• Svar på tråden Vigsel utomhus!
  • Boobi

Vi planerar att gifta oss ute i sommar vid en strand. Tanken på dåligt väder har slagit mig med, men vi ska ha ett sånt litet bröllop att det i så fall räcker med att slå upp ett partytält. Tänkte även rådfråga vigselförättaren om hur andra har gjort

• Fenixx

vi ska också ha utomhus, så visst är man lite nojig med vädret. vi ska vara vid en slottsruin.

• anubis

Vi kommer också att gifta oss utomhus. Nån form av partytält får det blir för oss också.

Det kommer att bli kanonväder den 29 augusti :)

• Tillde

23:e maj ska solen skina! Men vi tänkte kolla vädret nån vecka innan och utgå från det, är det regn regn och åter regn så kör vi safe med ett partytält tror jag!

• Boobi

Jag såg i en skvallertidning att en kille från Fame factory gift sig på stranden i Thailand. På bilden hade de en båge i vitt & rött som de vigdes vid, såg ganska fint ut. Vad skulle man kunna hitta någon sån båge tror ni?

• Fenixx

ja skulle det regna så går det att knö sig in i slottsruinen som fortfarande har tak och lite väggar för våran del.
    men uppehåll och sol är beställt tack!!

• ALOL

Vi kommer oxå att gifta oss ute men vi har slottet som backup. Däremot funderar jag på musiken, hur kommer ni att göra med in & utgång?

• En till präst

Jag har ingen erfarenhet av att gifta mig utomhus, men däremot av att viga par utomhus.

Själv förstår jag inte VARFÖR man absolut vill ha vigsel utomhus i detta land med dess oförutsägbara väder, men om man ni vill det behöver man tänka på:

1. Back-upp-plan vad det gäller lokal.Och det måste då vara en lokal som är STOR nog, FIN nog, och som kan tas i bruk med kort varsel - vädret kan ju vara bra på morgonen men slå om strax innan vigseln.

2. LJUDANLÄGGNING!!! Har man fler än 30 gäster försvinner allt som sägs i vinden utan fungerande ljud. Utomhus finns det också mycket "annat" som kan låta, tex traktorer, flygplan, barn som blir inspirerade att springa runt och leka när de ändå är ute.

3. Sittplatser för äldre, gravida och sjuka.

4. Musik - hur löser ni det? Är det en kristen vigsel så ingår ju minst två psalmer, även om man är utomhus. Kanske behöver ni trycka upp små häften med sångtexter.

5. Vädret: Det är inte bara hällregn som kan sabba en utomhusvigsel. Det räcker oftast med lite blåst så får brudparet hår i ansiktet och pappren börjar fladdra.

Har man tänkt på allt detta, och fått kontakt med en präst/vigselförättare som går med på att viga utomhus borde det fungera.

Svar på tråden Vigsel utomhus!