• Ztumpan

Hur fräschar man upp stövlar som är i färgen ivory?

Hej!

Jag köpte ett par begagnade brudstövlar här på Bröllopstorget. När jag fick stövlarna så visade det sig att dom var väldigt nött fram på tårna. Då stövlarna är precis den modellen jag vill ha, så undrar jag om det är någon som har nått tips på hur man kan fräscha upp dom igen?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-31 20:59
    Det är Rainbow Bröllopsboots och dom är i konstläder...
    www.dansshopen.nu/shop/index.php&productId=274

• Svar på tråden Hur fräschar man upp stövlar som är i färgen ivory?
  • Stardusty

Sa hon som sålde dem till dig att de var nötta? Annars borde du verkligen få tillbaka en del av pengarna.

För övrigt kul att det är precis de skorna jag hade på mitt bröllop (även min presbild). Ett tips - de blir väldigt obekväma efter ett tag så ta med bekväma skor att dansa i på festen!

• liz_s

kanske nagellack? gå prova på en bit tyg liknande elelr så som du kan köpa i tygaför

• Ztumpan

Vi har tyvärr ingen skomakare i närheten där jag bor..
    Jag testade med tipp-ex som jag sedan strök ut med fingret. För att sedan polera dom.. Det funkade jättebra, så nu kommer det inte att synas lika väl.

Tack för tipset om att dom blir obekväma, då tar jag med ett par andra skor på festen.

• MarianneL

om det är skinn är ett tips att stryka på mjölk och gnida. Det ska ge mer lyster o motverka att det torkar ut.

Svar på tråden Hur fräschar man upp stövlar som är i färgen ivory?