• Trubbel

    Lime och brunt

    Är det någon mer som har tänkt sig ett bröllop i lime och brunt. Skulle jättegärna få lite tips å ideer om hur ni tänkt.

  • Svar på tråden Lime och brunt
  • thildamy

    hej..vi ska ha det!!

    Servetter har jag köpt ikeas "lime" ska skicka dom på tryck nu hos en kompis... och bruna servetter oköpt än...
    Sen har jag tänkt ha ballonger i brunt och lime
    Siden band på olika saker jag pysslar med i brunt.
    Brun duk med en vit spets över (ikeas metervara)
    värmeljushållare med lime gröna ljus.
    Mina näbbtärnor ska ha brunaklänningar och m2b ska ha en limegrön slips.
    sen har jag inte kommit så långt..
    du då?

  • Trubbel

    Jag hade tänkt att ha en vit eller brun duk med en tapet som löpare i lime och brunt. Beroende på vad vi hittar. Har sett några, men ej bestämt än.
    Skulle vilja ha höga cylindervaser med lime eller gröna äpplen i.
    Tärnorna kommer nog ha bruna klänningar, känns som att man kan bli lite grå i ansiktet om man inte passar i lime.
    Sedan har jag faktiskt inte kommit så mycket längre.
    Trycksakerna kommer givetvis gå i dessa färger men hur har vi inte heller bestämt.

    Ska ni ha spets över hela bordet? Å var får ni tag på brun duk? är det också ikea?
    När gifter ni er?

  • thildamy

    halloj..
    Jag vet inte vars jag ska fynda bruna dukar...alt.tar jag och köper lakan och färgar dom men annars har kanske hemtex eller likn. rabatt så man kan köpa ska ju bara ha 14bord...totalt..
    spets tänkte jag dra över hela borden och klä alla stolar i vita lakan..

    Har idag inhandlat på rusta tyg (brunt organza) till att göra små rispåsar och blomkorgen till min lilla näbb

  • MW 090829

    Vi ska ha det men stället fixar allt och vi har inte kommit så långt i detaljerna ännu.

  • Mangos
    thildamy skrev 2009-01-30 20:54:42 följande:
    hej..vi ska ha det!!Servetter har jag köpt ikeas "lime" ska skicka dom på tryck nu hos en kompis... och bruna servetter oköpt än...Sen har jag tänkt ha ballonger i brunt och limeSiden band på olika saker jag pysslar med i brunt.Brun duk med en vit spets över (ikeas metervara)värmeljushållare med lime gröna ljus.Mina näbbtärnor ska ha brunaklänningar och m2b ska ha en limegrön slips.sen har jag inte kommit så långt..du då?
    Har ni hittat någon limegrön slips?? Letar efter en sådan till min m2bs bestman
  • mrsholm

    Vi har köpt limegröna knyten och näsdukar till både min m2b och hans bestman på bröllopsbutiken i vår lilla by så det lär nog finnas på de flesta bröllopsbutiker.
    Hoppas ni hittar något annars kan ni säkert ringa till den butiken där vi har köpt våra och beställa. Hör av dej så får du nummret isf.

Svar på tråden Lime och brunt