• novia72

    Höggravid och vigsel/bröllop?

    Hej tjejer! Inser att vi är ganska många som snart gifter oss med magen i vädret...

    & VI behöver verkligen hjälpa varandra!! ;)

    tips om klänningar...skor etc, etc?

  • Svar på tråden Höggravid och vigsel/bröllop?
  • Knodden08

    hej
    har nu hittat hit, bra initiativ att starta tråden.

  • novia72

    kul! Någon frågade efter klänning... jag har letat en del senaste 2 månaderna...

    sidor som ni kan kolla in...

    asos. com
    ebay.com
    www.isabellaoliver.com

    sen finns det en del svenska hemsidor

    & i fredags var jag hos Sannas brud (hon slår igen butiken & har 70% off) Östgötagatan,Söder. Hon hade några mammaklänningar kvar.. ;)

  • passionsblomman

    Jag är inte höggravid och har inget vigseldatum satt, men måste bara ge ett tips ändå: GLÖM INTE NÄSDUKAR!!! MÅNGA MÅNGA!!

    Jag var på bröllop där bruden verkligen var höggravid, och det var så mycket hormoner och alla känslor, så hon grät HELA vigselgudstjänsten!

    ...och det gjorde alla vi andra tjejer med!

    och jag vet hur jag var när jag var gravid, så jag skulle förmodligen brutit ihop totalt.

  • passionsblomman

    hihi! Ja du ser... Själv har jag nära till tårar bara ändå, så med grav hormoner också...ojoj..


    novia72 skrev 2009-01-27 20:15:10 följande:
    håller med dig! bara jag tänker på det så... ;)
  • ossamartin

    Hej,
    Jag kommer också vara nästan höggravid om detnu blir något bröllop. Det är planerat till den 11 Juli och bebis kommer 5 sept. Men mannen blivit uppsagd, så vi får se hur det blir.

  • novia72

    Välkommen, oavsett!!

    Hur mår era magar? ;)

    jag vet att jag inte får det lätt- här inne sparkas det från 05.00 till 22.00 :) :)

  • ossamartin

    Jag känner ju inte så mycket ännu, men det blir i alla fall ett bröllop. Var har ni hittat klänningar?

  • Halvmåne

    Jag vågar inte beställa klänning ännu eftersom jag inte vet hur stor jag kommer att vara. Går in i en tillväxtperiod nu, Grodan ska dubbla sin vikt de kommande 3 veckorna. =)

    Kämpar fortfarande med lokalbiten. Måste få tid att ringa runt och höra efter om priser och lediga datum.

  • Halvmåne

    Jag vet inte riktigt, vi har inget fast utan några olika allternativ - allt från bygdegårdar där vi får fixa allt själva till mindre herrgårdar där allt ingår. Sen beror det på vad det kostar, vilket som blir lättast osv.

    Hindersprövningen är iaf klar nu, fick hem papprena i fredags.

  • Halvmåne

    Vårt ligger återigen på is. =(
    Pengarna för vår gamla lägenhet har väntat på sig och vi har det tajt med kosing. Vi har ju dessutom en del att inhandla innan Grodan kommer till världen och det går givetvis före.
    Vi får väl ta det nästa eller nästnästa sommar istället och kunna ha vår lilla tös som brudnäbb (för vi ska få en dotter).

  • novia72

    Va kul!!! Grattis till flickan! jag har redan två tjejer...underbara varelser....ville ha en till!!! MEN det blev en kille ;) Vi gifte oss förra lördag och hade en underbar dag...jag hittade klänning och allt ;) Självklart går barnet före det förstår man ju! Vet precis vad du pratar om, jag har blivit sjukskriven pga foglossning & man får vända på kronorna ;)

  • 28 Aug

    Vill tipsa om en klänning jag kikade på då jag skulle varit gravid från början men vi bytte datum:
    www.lilly.dk/Default.aspx&ProductID=PROD393&GroupID=GROUP8&VariantID=VO59

    Är en gravidklänning och därav inte "tält" men jättefin!

Svar på tråden Höggravid och vigsel/bröllop?