• AIE

Kan man ha en bollbukett som brudbukett?

Hej!
    Funderar o funderar på det här med brudbukett.
    Skulle gärna ha något som inte riktigt är som alla andras och har nu därför börjat fundera på den sk bollen.

Kan man ha en sådan som brudbukett? Och ha ett riktigt brett sidenband att hålla i?
    Vet att i USA så används dem flitigt som näbb-bukett men skulle det fungera att ha en som brud?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-26 08:52
    Just det, glömde fråga, vilka sorters blommor skulle man kunna anv i en sådan bukett?

• Svar på tråden Kan man ha en bollbukett som brudbukett?
  • ullis33

Det är klart att man kan ha en boll som brudbukett,det är jättefint och annorlunda

Jag var färdig florist nu 15 januari och i mitt slutarbete gjorde jag en boll som brudbukett.

Vi florister ser gärna att fler stilar kommer fram inte bara de traditionella, det finns så mkt mer man kan göra,bara fantasin sätter stopp.

Du behöver inte hålla bollen i ett band, man kan bygga den så att du håller den i handen och så gör man ett "fall" ur handen med blommor.

LYCKA TILL

• passionsblomman

Klart du kan! Bli inte överraskad om du upptäcker att det inte alls är så ovanligt numer heller ;.-)

Lämpliga blommor är sådana som är runda i formet och fyller ytan bra, som tex nejlikor och Rosor. Fint är också att sist nåla på ngn annan blomma som extra detalj, tillexempel Orkidéklockor.

• hjärtat mitt

Jag gillar verkligen "runda buketter" m pioner!
    Om jag ej ska ha lös och naturlig bukett m ev vilda blommor vill jag ha en fyllig rund (bollaktig) bukett.

• passionsblomman

Det är fint! fast jag tror ts i det här menar en hel boll, alltså man sticker blommor i en oasisboll, så det blir blommor runt om. Man bär den i ett band eller håller den i handflatan.

hjärtat mitt skrev 2009-01-26 20:32:52 följande:

Jag gillar verkligen "runda buketter" m pioner!Om jag ej ska ha lös och naturlig bukett m ev vilda blommor vill jag ha en fyllig rund (bollaktig) bukett.
  • AIE
    passionsblomman skrev 2009-01-26 22:01:07 följande:
    Det är fint! fast jag tror ts i det här menar en hel boll, alltså man sticker blommor i en oasisboll, så det blir blommor runt om. Man bär den i ett band eller håller den i handflatan.hjärtat mitt skrev 2009-01-26 20:32:52 följande:
    precis...
    MEN jag måste hålla med hjärtst mitt om pion-buketten... HAr mina funderingar om en sådan också....

Arrgghh måste ju bestämma mig snart...
  • passionsblomman

HiHi!

AIE skrev 2009-01-27 14:24:30 följande:
    precis... MEN jag måste hålla med hjärtst mitt om pion-buketten... HAr mina funderingar om en sådan också....Arrgghh måste ju bestämma mig snart...
  • Trettondagsafton 09

TS titta gärna i mitt galleri, jag hade en sådan boll . Med stora röda rosor

• Ajdoo

Hej ni som kan,

jag passar pa att stalla en till fraga ang, bollbukett. Gor det natt att blommorna ligger emot klanningen, alltsa blir det flackar? kanske ar svart att halla den annars om den hanger i ett band ?

• Trettondagsafton 09

Inga fläckar på min klänning i alla fall !

• Ab fab

jag hade en bollbukett som jag verkligen gillade. den var gjord av bruna nejlikor och orkideer. "Handtaget" var en nylonlina dekorerad med sötvattenspärlor. det finns bild i mitt galleri

• purjopillan

kolla på www.bernzonsblommor.se på den delen av bröllopsbilderna som är annorlunda (jag tror att den fliken heter så men är inte hundra. där finns det en del bollar).

Det är klart att du kan ha en boll om du vill, det ska ju kännas rätt för dig!

Svar på tråden Kan man ha en bollbukett som brudbukett?