• källerudd

Färg till turkos

Vi har inte kommit så långt i planerna men har börjat spåna lite...

...Jag älskar turkos och vill gärna ha det som en av färgerna på vårt bröllop tillsammans med vitt, men vilken mer färg passar? Jag tycker själv brunt och turkost är väldigt snyggt, men min kära M2b vill inte ha brunt på vår dag...

Finns det några andra fina förslag??

Förresten någon som vet om det finns turkosblommor??

• Svar på tråden Färg till turkos
  • Pinocchio

Jag tycker också absolut chokladbrunt och turkost. Oj tänk en sån snygg tårta... Du får leta upp lite snygga bilder med den kombinationen och visa så ändrar sig säkert din M2b ;)

• paulaner

En ganska mörk men klar grön är mitt tips! Jag var på ett bröllop med det färgtemat en gång och det var hur snyggt som helst!

• Emmas syster

brunt - sobert och snyggt
    svart - ganska stramt
    lime - vibrerande färgkombo
    dimgrönt - lugnare ffa tillsammans med en mildare eller mörkare turkos är det kanonfint

• källerudd

Många bra förslag tack...Men har ni någon bra sida där man kan se dessa färgkombinationer...ex på dukningar, inbjudningkort etc...svårt att föreställa sig i huvudet..

• Emmas syster
    galaxen skrev 2009-01-26 21:20:43 följande:
    Jag föreslog en sida i tidigare inlägg som du kan titta på.www.husmusen.se
    inte riktigt rätt va? om du inte vill sälja vuxenleksaker då

www.husmusen.blogg.se tror jag du menar
  • källerudd
    galaxen skrev 2009-01-26 21:20:43 följande:
    Jag föreslog en sida i tidigare inlägg som du kan titta på.www.husmusen.se
    Jag vet inte vad jag gör för fel..men jag kommer inte till någon sida med dukningar... :S
  • källerudd

hehe då kanske jag kommer rätt nu då :)

• galaxen

Emmas syster: Förlåt mej givetvis menar jag bloggen. Det var inte meningen. Hihihi. Men där finns oerhört mycket fint att titta på, på bloggen alltså *ler*.

• källerudd

Tacktack!!!
    Fortsätt gärna tipsa...Vill ha mycket inspirtation...problemet är väl det här med blommor...efter som turkos blommor inte finns...

• Emmas syster

har sett fina bordsbuketter i vitt och grönt med glittrande stenar i turkost - har man dessutom ett turkost band runt skaftet och sätter stenar hela vägen ner utmed skaftet så tror jag det skulle var en väldigt snygg lösning

och sen har jag sett en bukett med vita rosor virade med färgad organza - riktigt läckert

• VIP En som vet

Medelhavet som inspiration ger silver, vitt och brunt som bästa färger till Turkost.

MVH

VIP

• country

Om du/ni är lite modigare och färgstarka som personer så är en klar röd färg urhäftigt till turkost. Färgade glas blir en riktig höjdare för dukningen. Dra hellre ner på blomsterfärgerna, och låt eventuella blommor istället gå i ljusa, vita toner och lägg krutet på färgstarka glas, ljus, servetter m.m.

• VIP En som vet

Bra val.

Klar röd ger liv.

Vip

• källerudd

Hmm någon som har någon sådan färg kombination att visa...svårt att tänka mig den?? Men lite häftigt låter d

• Blomsterbrud 2008

cerise och turkos är snyggt!

• country

I ett gammalt nummer av "Bröllopsguiden" visas en bild på en fantasktisk bordsdekoration i rött och turkost.
    Det går att ladda ner nummret på www.brollopsguiden.se, men du kan även bläddra i tidningen direkt på hemsidan:

www.brollopsguiden.se/reklam/tidning13/tidningen.php

Det är nr.1 2008, sid. 113.

Dekorationen är en blandning av modernt och klassiskt, med röda chili-frukter och paprikor tillsammans med vackra buketter av Brudslöja och tyll.

Svar på tråden Färg till turkos