Hur mycket kan alla blommor tänkas kosta ?
Jag tänkte på :
Brudbukett: Rosor, gröna blad runt.
2 Tärnbuketter: Rosor
3 till Brudgum, bestman, pappa
Jag tänkte på :
Brudbukett: Rosor, gröna blad runt.
2 Tärnbuketter: Rosor
3 till Brudgum, bestman, pappa
Beror så mkt på hur stor bukett, vilka rosor osv, men normalt börjar brudbuketter på 1000 och så uppåt. Jag skulle sätta undan 2000 kr till det du räknar upp, förutsatt att det inte är särskilt stora tärnbuketter och om brudbuketten är bunden med stjälkarna som "handtag" dvs som en "vanlig" bukett.
Det vore inte konstigt om det blev 2500 heller.
Du säger inget om modell på buketten eller hur stor du ska ha, men detta ska du jufår åd av din florist om också, så storleken matchar dig och klänningen.
Jag tänkte jag skulle ha en rund bukett lagom stor !
Ok, med stjälkarna som själva handtaget du håller i?
Man brukar ha ca 25-30 rosor om det inte är en stor rossort
Anta att du har typ 7 st rosor till tärnornas också, glömde Coursagen förut.
Sätt undan 2500kr! hellre att det blir billigare och du får pengar över, än att det går över och du blir tagen på sängen.
Jag bor i Stockholmsområdet, och vet inte riktigt prisbilden i resten av landet.
Tack för ditt svar !
Så lite så!
Lycka till med ditt val av florist och alla nnan planering!
TS, förlåt om jag snor din tråd lite..
Jag funderar på en medelstor droppformad bukett med rosor och ev lite grönt, med stjälkarna som på en vanlig bukett.
En matchande rund tärnbukett.
Två corsage bestående av en ros och lite grönt.
Vad tror ni man ska räkna att de går på i en budget?
Det går inte att binda en droppe utan att ha en brudbukettshållare.
Du bör räkna mellan 2000-3000 beroende på var du bor, vem du anlitar och vilka exkta blommor och hur många blommor det blir.
Allmänt kan man konstatera att brubuketter börjar på runt tusenlappen och sedan är det hopplöst att svara enskilt inan man verkligen sitter med varje brud och får klart alla detaljer. Jag säger som innan, 2500 kan räcka för alltihop, men sätt undan 3000 så får du antagligen en slant över.
Ahh okay, tack passionsblomman! Hade ingen aning om att man var tvungen att ha en brudbuketthållare till en droppformad.. Nu har jag iaf en ungefärlig summa att räkna med i budgeten
Nä,, det kan man ju inte veta av sig själv. Det är för att kunna placera stjälkarna som man vill ha dem.
Passionsblomman, tack för hjälpen!
Jag kommer att lägga ut ca 2000kr på blommor tror jag.
Då är det brudbukett, 2 tärnbukett, 3 corsage, 1 näbbbukett och blommor till bordet.
Beror ju på vad för blommor det blir, just nu säger jag Gerbera men få se hur det blir när jag ska till florist någongång mars/april.
Jag betalade 1150:- för alla mina blommor.
*Brudbuketten bestog av 12 rosor i lila och creme samt gröna blad i manchett runt och hjärtan på tråd & lite kristaller i. Handbunden.
* 2 lösa rosor
* tärnbuketten, 1 ros samt manchett av gröna blad och hjärtan på tråd
* 2 coursager.
Mycket blommor för lite pengar tycker jag
Bild på brudbuketten finns i mitt galleri