• MyochErlend

Vilken stund på bröllopsdagen längtar du mest till?

Tänkte det vore kul att diskutera det..
    i fall du redan är gift så får du gärna berätta om ditt favoritögonblick under er dag :)

Motivera gärna varför du längtar just det eller varför det var den bästa stunden ....

• Svar på tråden Vilken stund på bröllopsdagen längtar du mest till?
  • altervattnet

vigseln.. när man går in och alla tittar på en .. när våran sångerska sjunger Cascada - Everytime we touch då jag kommer lipa!

Sedan är allt som lungt tycker jag, festen middagen och allt det där känner jag mig inte alls så nervös över utan just allt i kyrkan.

• altervattnet

sedan har jag, på nått konstigt sätt, blivit mer och mer nervös att jag ska bli kissnödig då jag just kommer in i kyrkan, att jag faller, att jag tappar buketten att jag säger fel namn att jag får minnesluckor.. shit.. det blir nog en 6:a jäger + red bull på morgonen så man lugnar ner sig lite ;)

• MV85
    altervattnet skrev 2009-01-25 15:49:39 följande:
    sedan har jag, på nått konstigt sätt, blivit mer och mer nervös att jag ska bli kissnödig då jag just kommer in i kyrkan, att jag faller, att jag tappar buketten att jag säger fel namn att jag får minnesluckor.. shit.. det blir nog en 6:a jäger + red bull på morgonen så man lugnar ner sig lite ;)
    Jag satsar på ett glas champagne medan jag får håret fixat istället ;)
  • altervattnet
    MV85 skrev 2009-01-25 15:58:30 följande:
    Jag satsar på ett glas champagne medan jag får håret fixat istället ;)
    det är ju också ett alternativ! :)
    dock så ska jag fixa mitt hår själv så det blir nog efter isåfall :)
  • purjopillan

åh vad svårt att välja ett ögonblick... jag skulle tro att för min del kommer det nog att bli när jag träffar min pappa utanför kyrkan för han ska ge bort mig för jag har inga syskon och vi tillsammans med tärnan och näbbar och brudnäbb går in och jag får se min blivade man stå därframme och vänta på mig och bara mig och ingen annan...

PS det kommer nog att behövas ett par glas champagne här, för känner jag mig själv så kommer mina knäskålar agera kastanjeter...DS

• anja1661

jag längtar mest till då prästen säger att vi är nu man och hustru och vi får kyssas och sen vända oss om och gå ut ur kyrkan som ett gift par medans alla våra nära och kära ser på!!!

åhh...vill nu!!!!!

• Danielaa

Herregu.. sitter ju å nästan grinar bara jag tänker på hur underbart de kommer bli!

Era tankar å historier e helt underbart å få läsa... Man längtar om möjligt ÄNNU mer!

• lillalyckan

Jag längtar mest till den stund då vi tillsammans börjar gå ner för gången mot altaret och alla tittar och man vet att nu är vi på väg för att göra det största någonsin =) åååå ryser bara jag tänker på det =) Hur ska man kunna vänta så länge???

• MV85

Den stund han säger att han vill vara min för evigt... Vi har inte bestämt vilka löften vi ska använda än, men den stunden.. när löftena precis avlagts.. när alla tvivel för alltid är borta... (o för att klargöra, nej jag tvivlar inte egentligen - men har alltid haft en rädsla och har än idag att han ska säga nej när man väl står där)

• brud080808

Jag längtar nog mest tills klockorna börjar ringa och den stunden då vi kliver in och börjar gå längs altergången. Längtar även till den stund då jag får ringen på mitt finger

• Tooticki

Dagen var full av underbara ögonblick! Fotosessionen upplevde vi båda som väldigt härlig. Vi fotades på en plats som betyder enormt mycket för oss, solen sken och vi bara såg varandra i ögonen och kysstes hela tiden.

Sen när vi stod i kyrkan framför de stängda dörrarna och klockorna ringde, det var först DÅ vi insåg att det var på riktigt tror jag. Och när vi avlade löftena. Och när föräldrar och vänner höll underbara tal. Och alla underbara människor som var där för vår skull och och och...

• MrsWindh

Åh vad fina ögonblick som alla skrivit.
    Jag längtar till morgonen då man vet att Idag ska det ske. Jag kommer älska stunden då vi ser varandra i kyrkan för första gången. När vi säger JA, när vi får fira vår kärlek med dom som betyder mest för oss.. Åh vad jag längtar!

*drömsk suck*

• RhjärtaJ

"Ni i är nu man och hustru" - DET ögonblicket! WOW va stort!!!

• Daa

När vi gick in tillsammans. Det var nåt av det häftigaste jag har varit med om, alla känslor som for runt i kroppen. Helt otroligt nervös och samtidigt så lycklig. Tanken "det är nu det händer".

Och sen förstås prästens ord "ni är nu man och hustru". Helt fantastiskt.

Under festen var det alla gästerna som kommit. Flera gånger slog det mig: Alla var så glada och så fina och de var det för vår skull.

Kan inte hjälpa att jag är lite avundsjuk på er som har den dagen kvar. Men bara lite, för det är så häftigt att vara gift

• feministbrud

När vi stod inne i lokalen och väntade på att gå ut samtidigt som vi lyssnade på ca 1 minut av Top Gun Anthem. Min man kunde inte hålla sig och gick in för tidigt

När han sa ja.

När jag sa ja.

När vi äntligen var färdiga med fotogarferingen och fick mingla med våra vänner.

När min man höll tal till mig.

När jag höll tal.

När...

När...

Det var underbart!

• Kajsalisan

Jag har flera ögonblick av själva bröllopsdagen jag längtar efter, först champangefrukosten med mina tärnor, att få göra sig i ordning, att få gå fram med pappa till min m2b och säga ja och sen bara njuta av festen...

• Bettertogether

Åååh! :D Hela ceremonin i kyrkan längtar jag efter! Det är så viktigt för mej, och det är liksom höjdpunkten! Fantastiskt!

Svar på tråden Vilken stund på bröllopsdagen längtar du mest till?