• Fia och Alex

    Manchetknappar?

    Undrar om manchettknappar... Har man manchettknappar när man har frack, smoking, frockcoat osv... Och sen undrar jag var ska dom sitta?

    Mvh Fia

  • Svar på tråden Manchetknappar?
  • Hemlig2009

    Ja, det beror ju på skjortan. Men det är mycket vanligt med såna skjortor till allt du beskriver. De sitter där det är tänkt att de ska sitta, på skjortan! Finns ju inga knappar...

  • Fia och Alex

    Då är det alltså någon speciell typ av skjorta som man har till den typen av kläder...? :S

  • paulaner

    Till frack brukar man ha en speciell frackskjorta. Den har väldigt ofta hål för manchettknappar.

  • Fia och Alex

    Och till de andra modellerna då? Vad har man då?

  • Hemlig2009

    Min sambo har ofta skjorta gjord för manchettknappar då han gillar det och känner sig fin. Jag tycker han ser ut som 55, men vill han ha det så...

  • Luucie

    Det har inte med ytterplagget att göra så mycket utan mer vad du väljer för skjorta, som någon sagt tidigare...

    Det är snyggt med en skjorta som är gjord för manchettknappar till alla de modeller du undrar över.

    Skjortan ser mer exklusiv ut och bidrar till att man ser mer uppklädd ut även om man väljer att bara ha en vanlig kostym.

    Kolla på cufflinks.com massa rolig inspiration

  • Snäckan08

    Till frack har man normalt pärlemomanschetter eller maschetter i guld. Finns ju speciella. De ska ju matcha de speciella knapparna man köper till skjortan. När man köper frack, har de alla tillbehör så man kan slå till på allt på en gång.

  • Yavannakémentari

    Snäckan08 skrev 2009-01-22 16:00:30 följande:


    Till frack har man normalt pärlemomanschetter eller maschetter i guld. Finns ju speciella. De ska ju matcha de speciella knapparna man köper till skjortan. När man köper frack, har de alla tillbehör så man kan slå till på allt på en gång.
    Efter många studentikosa upplevelser så som baler här i Lund så måste jag säga att detta är helt nytt för mig. Har inte sett en endaste som har haft samma pärlemoknappar man har på bröstet som manchettknappar. Inte heller har alla knappar i guld, jag har sett alla olika versioner.

    Men intressant att det alltså kan vara så :)
Svar på tråden Manchetknappar?