Moriso skrev 2009-02-03 14:52:05 följande:
HERREGUD vad man blir trött på er i fototrådarna. Kan ni inte läsa allt gammalt först innan ni drar igång samma diskussion för femtioelfte gången? Sluta tjata om att bilderna är ERA, det handlar bara om upphovsrätt och ni kan aldrig äga bilderna. Däremot kan ni få använda dem och själva göra kopior, till viss del eller helt fritt beroende på ert avtal. Det är inte fotograferna som har hittat på det, det är lagreglerat.Vad gäller att skaffa fram en ersättare om fotografen är sjuk kan jag bara tipsa om att ni bör fundera över hur enkelt det MÅSTE vara. Ingen annan bröllopsfotograf är ju säkert bokad just er lördag, utan alla jobbsugna sitter hemma och väntar på att telefonen ska ringa och det är en sjuk kollega? Äh, skärp er, tänk efter en gång till innan ni spyr ur er skit över alla stackars fotografer och läs på lite!
Vem har spytt ur sig skit på fotografer??? Du kanske borde läsa inläggen innan du sätter ord i munnen på oss. Den här tråden skapades för att jag ville veta vad jag har rätt till och att kontraktet blir rätt innan vi skriver på. Jag bad om hjälp och om det stör dig behöver du inte skriva i/läsa den här tråden.
Jag är tacksam för att de andra hjälpte mig, för utan dem hade det säkert blivit fel i kontraktet och jag är bättre upplyst om hur det går till.
Jag citerar mig ajälv "Han vill att vi ska tala om våra åsikter om kontraktet men jag ville me rha kött på benen så jag vet vad det är som gäller, och vad jag som kund har för rättigheter samt vad jag får kräva"
Så snälla tänk dig för innan du skriver otrevliga inlägg i en tråd jag har skapat för att jag vill ha hjälp av andra trevliga brudar här!!