• Baby S

    Någon annan som går i bebistankar?

    Hejsan

    Ja, här går man som sagt i bebistankar. Någon annan som också suktar efter en alldeles egen liten "poop machine"?

    Hur resonerar ni? Vigsel först eller?

    Har märkt att många skaffar barn innan man gifter sig, förmodligen finns det många anledningar till det.

    För mig spelar det ganska stor roll. Jag vill vara gift först.
    Ett barn är visserligen ett livslångt beslut, men många verkar tycka att det inte behövs något giftermål först.

    Nu är ju detta Bröllopstorget så jag förutsätter att de flesta går i giftastankar på ena eller andra sättet.

    Men finns det någon mer här i krokarna som drömmer om att bli gravid snart?



    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-20 17:50
    Ja, kanske inte den viktigaste tråden men vad gör man? Önskade mig en bebis i julkapp men det blev inget

  • Svar på tråden Någon annan som går i bebistankar?
  • passionsblomman

    Hihi, ja, där har vi det trevligt och hejjar oh kramas, allterter behov!

    Häng på!

    Baby S skrev 2009-01-20 18:01:02 följande:


    Oj, Jag förstår vad du menar, hrm..... Tack
  • jojoånick09

    Jag känner som dig TS. själv vill jag göra ETT av det stora i livet och det är först att gifta mig. Ärligt så vet jag inte varför det kom först,både mina föräldrar och min syster fick barn innan de gifte sig.
    Men jag har känt som det är något man gör först enligt min mening...
    barnverkstaden kommer så småningom igång efter bröllopet och det skulle bli en lycka om vi blev gravida fort. Som min syster blev tog 3dagar....
    alla tjötar på oss från höger till vänster.. min syster vill bli moster,min sambos mamma (svärmor) vill bli farmor!! och nu har tom mina föräldrar börjat fråga för de vill ha barnbarn på hemmaplan... blev helt chockad!

    Men vårat bröllop står först sedan kommer barn...

  • Lakritsbåten

    samma för oss. Först bröllop sedan barn (om det blir några...) Har inte känt för barn alls förrän nu. Men sedan tycker jag att man hör att många fler än man trott har/har haft problem att få barn. Hur är det egentligen med det, nån som vet?

  • Hawaiiii

    Först bröllop & smekmånad och sen barn. Vi(JAG) resonerade så att jag gärna vill kunna dricka champagne och gott vin när jag gifter mig, och inte behöva vara spiknykter på vårt livs stora fest. Samma sak med smekmånad... jag vill sitta i min solstol på Maldiverna med en god Caipirinha i handen utan att tänka på barn. Bara att tänka i dom banorna kanske visar att jag inte är mogen än..hihi. Smekmånaden blir vår sista lyxresa tillsammans innan det blir barn. Sen lär det ju dröja många år...

    Jag kommer sluta med pillrena i slutet av sommaren, och då sätter vi igång ordenligt :)

  • Pralinen Jessica

    Vi går allt i bebistankar och har gjort det en tid men det har inte blivit något resultat ännu, tyvärr... Vi längtar verkligen efter en liten! Det skulle dock inte förvåna mig om det skulle visa posetivt på ett grav.test innom det närmaste eftersom vi bokat resa, hotell, präst nu... Och kläderna är redan inköpta! Hur långt in i graviditeten får man egentligen flyga??!

  • Twixiee

    Här är en till som gärna ser sig själv som mamma inom en snar framtid Sitter just nu och väntar på min "vän" som är 6 dagar sen *en gnutta hopp infinner sig* Men ska träffa BM på onsdag så då passar jag på att göra ett grav.test.
    Jag är så himla nervös för att det ska visa negativt. Jag har inte hittat knepet för att inte gräva ner mig varje gång det säger nej..
    Trodde jag var gravid förra månaden då jag hade 80% av alla de klassiska grav symtom men icke.. Den här gången så känner jag ingenting. Så jag vet inte.. Jag är rädd för att bli besviken

Svar på tråden Någon annan som går i bebistankar?