• boardbabe

Gifta sig på sin födelsedag?

Vi planerar bröllop till sommaren, och det råkar vara på min födelsedag. Tänkte det var helt ok till sambon frågade om jag verkligen ville det.

Hm vill jag inte det?

Spelar det nån roll tycker ni? (För det här kan inte jag bestämma själv jag måste höra vad andra tycker:D)

• Svar på tråden Gifta sig på sin födelsedag?
  • MissMarilyn

Vill du fira bröllopsdag i framtiden samma dag som du kommer att fylla år? Beror väl lite på hur ni firar födelsedagar... samt om ni vill fira bröllopsdagen framöver =)

• momi boki

vi kommer att gifta oss på min killes födelsedag och hans mamma o pappa är gifta på hans pappas födelsedag, jag tycker det är en rolig grej o killen tycker de e bra då kommer han aldrig glöma bort bröllops dagen hehe

• Lady o Lufsen

Ju fler tillfällen att fira, desto bättre.
    Därför skulle jag låta min födelsedag vara min födelsedag och min bröllopsdag skulle bli en annan dag

Men det är jag det.

• MissieA

Jag gifter mig på min födelsedag Mig spelar det ingen roll eftersom vi kan hålla de två tillfällena isär.

Berätta, vad är det du funderar på? Varför är du tveksam?

• Lovecats

Vi gifter oss dagen efter min födelsedag och det känns lite konstigt. Å andra sidan är det nio dagar innan min sambos födelsedag och han tycker vi valt ett jättebra datum. Så länge jag får min älskling, så antar jag att det är en bra dag

• J D

Jadu, vi var på väg att få datum i början av september och det tyckte jag var trist eftersom det var i samma månad som min födelsedag, haha. Som tur är bestämde vi oss för början av augusti istället . Jag vill inte dela min födelsedag! Men om du inte har tänkt på det tidigare så borde du väl inte ha ngt problem med det .

• boardbabe

Åh vad härligt att du frågar! Jag vet inte faktiskt. Det var jag som bokade allt till just den dagen, tänkte att det är väl lite kul, på 35 årsdagen och allt!

Kanske att jag ska ångra mig längre fram? Att man vill fira sin bröllopsdag eller nåt? Näe jag vet inte haha vi firar inte ens alla hjärtans dag och "vår dag" -när vi blev ett par- kommer vi på någon vecka eller månad senare att den varit. Inte världens mest romantiska par med andra ord;)

Kom igen nu! Övertyga mig om att vi ska gifta oss på min födelsedag

• Suss o Jonas

Jag hade personligen inte valt att gifta mig på en födelsedag eller annan högtidsdag.
    Jag hoppas att jag aldrig kommer skilja mig men OM det skulle ske vill jag kunna ha födelsedag och högtidsdagar utan att behöva koppla ihop det med ett bröllop som gick i kras.

• boardbabe

Oj så långt har jag inte tänkt, Suss. Hm nä gud förbjude att man skulle skilja sig men isåfall ja. Fast jag tror inte jag kommer tänka på det varje födelsedag isåfall. Gör jag det så tänker jag nog på det _varje_ dag och då spelar det nog ingen roll.

• MissieA

Hehe övertyga dig Det viktigaste är ju att det är ok för er två. Om du vill ha 2 olika tillfällen att fira är det inte en bra idé ju.

Men om ni nu inte är det mest romantiska paret så kan det vara lite lättare att komma ihåg bröllopsdagen och nu har ni 2 anledningar att göra något roligt & romantiskt den dagen hehe.

Sen kan man också se det som att du får din m2b som den bästa födelsedagspresenten hehehe, ochh din födelsedag kommer vara speciell för du kmr få extra mkt uppmärksamhet då.

• boardbabe

Precis vad jag behövde höra! tack:)

MissieA skrev 2009-01-20 15:31:20 följande:
    Hehe övertyga dig Det viktigaste är ju att det är ok för er två. Om du vill ha 2 olika tillfällen att fira är det inte en bra idé ju.Men om ni nu inte är det mest romantiska paret så kan det vara lite lättare att komma ihåg bröllopsdagen och nu har ni 2 anledningar att göra något roligt & romantiskt den dagen hehe. Sen kan man också se det som att du får din m2b som den bästa födelsedagspresenten hehehe, ochh din födelsedag kommer vara speciell för du kmr få extra mkt uppmärksamhet då.
  • MissieA

Så lite så

Du får berätta sen vad ni bestämde er för och hur det gick. Vilket datum är det?

• boardbabe

4 juli!

Ev kan vi få 27 juni, kyrkan är ledig men festlokalen prel.bokad av nån annan som inte lämnat besked. Men de ska väl troligtvis ha den då.. Å andra sidan har vi inte bestämt oss för om vi ska köra med festlokal eller hyra billig lokal och catering. Uäk vad mycket att tänka på!

Får ha överläggning med sambon ikväll.

MissieA skrev 2009-01-20 15:35:12 följande:
    Så lite så Du får berätta sen vad ni bestämde er för och hur det gick. Vilket datum är det?
  • pingst2010

Hej .
    vi ska gifta oss på hans födelsedag.
    Han tyckte det va en bra dag då glömmer han inte av den iallafall.Vi såg det efteråt att det va pingstafton nästa år när vi redan bestämt datum.Lite kul.

• 4ever2

Om du skulle få åldersnoja i framtiden kan du alltid fira ändå och hänvisa till att det är bröllopsdag =)

• MulleNuh

Jag ska gifta mig 3 dagar innan min 30-årsdag. Jag är väl inte SÅÅ brydd, men hade absolut inte velat gifta mig PÅ min födelsedag.

• Sååå lurade

Men å andra sidan så är det alltid min födelsedag, tror inte man tänker så mcket på det då...
    Suss o Jonas skrev 2009-01-20 15:15:01 följande:

Jag hade personligen inte valt att gifta mig på en födelsedag eller annan högtidsdag.Jag hoppas att jag aldrig kommer skilja mig men OM det skulle ske vill jag kunna ha födelsedag och högtidsdagar utan att behöva koppla ihop det med ett bröllop som gick i kras.
  • Comfortably numb

jag hade nog inte velat gifta mig på min födelsedag, då får man ju en dag mindre att bli uppvaktad på!

• MissieA

Beror ju också på hur ofta man blir uppvaktad? Jag blir uppvaktad väldigt ofta, det behöver inte ens vara något särskild dag. Min m2b är väldigt duktig på det, så därför gör det inte mig något att bröllopet på födelsedagen.

Svar på tråden Gifta sig på sin födelsedag?