• capu

Santorini

Har kikat lite på Santorini till bröllopsresan och tycker det ser helt fantastiskt ut. Nån som varit där och kan ge lite ris eller ros?!

• Svar på tråden Santorini
  • Det stora Blå

Mitt inlägg i tråden gick inte in tidigare så här kommer en förkortad version
    Santorini är en vacker med dyr ö.
    Alternativ är Mykonos, Delos, Skiathos, och Skopelos.

• capu

Dyrt att åka eller dyrt att leva där? Vet du vilken del som är bäst?

• Villesmamma

Vi förlovade oss på Santorini och det var helt magiskt med Lava ön. Solnedgången i Ia och andra spännande städer. Vi hade 1 vecka Santorini och 1 vecka på Naxos. Perfekt!

• capu

Mykonos fick jag oxå tips om men det går ingen charter och jag är alldeles för bekväm för att fixa själv.

• capu
    Villesmamma skrev 2009-01-20 15:27:56 följande:
    Vi förlovade oss på Santorini och det var helt magiskt med Lava ön. Solnedgången i Ia och andra spännande städer. Vi hade 1 vecka Santorini och 1 vecka på Naxos. Perfekt!
    Var bodde ni någonstans? Tips på utflykter?
  • CeciliaA

Har en kollega som varit på santorini och vi har pratat en hel del om det, hon var där med sin dotter och de var jättenöjda med resan, man verkar kunna uppleva det genuina grekland där.

Hennes upplevelse är att det var bra priser, absolut inte dyrare än Sverige och hello det är ju er bröllopsresa så det är väl inget man sparar in på Men som sagt dyrt är det i dubai och i karibien det här är grekland även om det är dyrare än ex kreta eller de mer vanliga grekiska öarna så är det inte dyrt.

• Det stora Blå

Priset följer "skönheten" på ön, iaf på huvudorterna där.
    Vi har passerat Santorini 2 ggr, dels på väg till Kreta , dels på väg till Naxos.
    Närliggande öar följer med prisnivån på Santorini. Vi betalade t ex 40 kr för ett schampo på Naxos som kostade ½ i Sverige.
    Mycket turister på ön under högsäsong, och amerikanska dito dollarturister. Men, visst är det vackert där på Santorini, utsikten från kalderan i solnedgången, den svarta heta lavasanden, de söta blåvita husen, etc.
    Vi gillar Skiathos och Skopelos, före "mamma-mia-febern".

Svar på tråden Santorini