• Angelblueeye

OjOjOj hur ska jag göra...suck!!

Hallå där ute....här har ni en blivande brud med bekymmer. Tänkte fråga om lite feedback hur ni skulle göra.
    Ska gifta mig under 2009 o nu i vår åker jag till thailand o som en händelse har jag ju en mkt nära släkting där som är ...hmmm just det bröllopskordinator. Nu tror alla att det ska bli giftemål o det trodde vi med ...MEN nu börjar jag vekna...tänk på allt runt omkring som jag går miste om...men min sambo har ju lösningar på allt...men det ska ju kännas rätt för mig!!!...är rädd att såra ngn i min närhet...det är det största bekymmret tror jag.Klänning är klar, ringen ska kollas på en gång till ...o min släkting i Thailand står bara på "stand by" ang datum ,frisör o blommor....hjälp lite feedback tack...jag har värsta drömcenariot framför mig...alltså bara att välja..men det är inte lätt. Tacksam för lite kommentarer.

• Svar på tråden OjOjOj hur ska jag göra...suck!!
  • Anki82

men vad är det som du är att du kommer att gå miste om?

• Pippirull

Hej! Vi ska oxå gifta oss i Thailand i Februari. Och jag har precis som du oxå känt ibland att man kanske går miste om ngt som man kanske får med ett traditionellt Bröllop hemma med en massa gäster. Men när man hört alla här som gift sig i Thailand så är ju alla supernöjda och ingen har ångrat sig. Alla kan ju inte ha fel eller....Jag tror det är normalt att tänka så inför den stor dagen....Och är det inte roligare att göra ngt annorlunda? Mer exotiskt än så kan det ju nästan inte bli

• Sååå lurade

vad är du rädd att missa? Du är tyvärr lite osammanhängande...

• novia72

Man förstår inte riktigt om dina tvivel handlar om att gifta sig - överhuvudtaget- eller om det handlar att gifta sig i Thailand? ;)

• Angelblueeye

Oj var jag sååå otydlig...det jag tvivlar på är alla inbjudningar, festen,släkt o vänner...ja planeringen i det stora hela...här har man fixat ring o klänning...mer behövs ju inte...men när man läser alla tidningar o dyl så är det ju värsta planeringen runt just ett bröllop o jag är lite rädd för att missa den biten....men jag har talat med min sambo (som jag har varit tillsmmans med i 14 år kanske ska tilläggas så tvivel ang själva giftemålet är obefintligt)o vi satsar nog på Thailand. Festen kan man ju ha i sommar o då tyckte han att man kanske kan sy om bröllopsklänningen till en "coctail" klänning...hahha det tycker jag är en fantastisk ide.Vi har oxå bokat 1:a klass biljetter på planet o ringen är beställd...när jag skriver ner det på tangentbordet nu ser det ju ganska ljust ut...fniss!!

• Humlan66

Ja precis, Ordna en bröllosfest hemma i sommar , då har du ju den planeringen att göra

• Sååå lurade

när jag har all fakta så håller jag ned Humlan 66. Gör både och...

Humlan66 skrev 2009-01-20 18:38:47 följande:
    Ja precis, Ordna en bröllosfest hemma i sommar , då har du ju den planeringen att göra
  • Villemoa

En gammal klasskompis till mig berättade att hon och hennes blivande åkte till västindien och gifte sig där. Ingen visste att de skulle gifta sig och de höll det hemligt ända tills de skulle ha "cocktail-/inflyttningsfest" senare (de gifter sig i mars och hade festen i juni).
    De hade köpt hus i samma veva och ordnade med ett partytält i trädgården. De hade gjort en jättefin inbjudan via power point om att de skulle ha cocktail fest med passande klädsel. Den enda personen som var invigd i planerna var deras toastmaster. När gästerna anlände "föstes" de in i tältet och in kom brudparet (i fina kläder) och en projektor sattes igång med bröllopsceremonin. Hon sa att det var som att uppleva bröllopet igen och alla gäster kände som att de hade varit med på bröllopet.

Det jag vill ha sagt med detta är att åk och gift er i Thailand och ha sen en hejdundrande fest efteråt! Se till att vigseln blir filmad och om ni har möjlighet så visa på festen!
    Ha så skönt i Thailand och lycka till!

• Angelblueeye

åhhh tack villemoa för det underbara tipset...vilken grej.

Nu har jag/vi bestämt oss...det blir Thailand.Varför vara traditionell...jag är ju en liten utstickare o det här passar oss så himla bra när vi har stora familjer båda två...o bröllopskordinator på plats som fixar med allt...förutsättningarna är ju underbara...dags att tala om för sömmerskan vilken längd klänningen ska ha...utan skor såklart!!

humlan66 och Sååå lurade...tack för inläggen...o jag ska nog göra både ock...så nu har jag lite planering att göra.

kram blivande Fru lycklig som har kommit till ro med tankearbetet!!

• Villemoa

Alltid kul att kunna ge tips!

Angelblueeye skrev 2009-01-21 18:31:55 följande:
    åhhh tack villemoa för det underbara tipset...vilken grej. Nu har jag/vi bestämt oss...det blir Thailand.Varför vara traditionell...jag är ju en liten utstickare o det här passar oss så himla bra när vi har stora familjer båda två...o bröllopskordinator på plats som fixar med allt...förutsättningarna är ju underbara...dags att tala om för sömmerskan vilken längd klänningen ska ha...utan skor såklart!!humlan66 och Sååå lurade...tack för inläggen...o jag ska nog göra både ock...så nu har jag lite planering att göra.kram blivande Fru lycklig som har kommit till ro med tankearbetet!!
Svar på tråden OjOjOj hur ska jag göra...suck!!