• Mrs Mastad to be

HJÄLP! ändrat datum

Jag och min m2b skulle ha gift oss den 23 augusti MEN nu blir de tinte så för hans mamma ska gifta sig en vecka efter det sååå nu måste vi flytta på det (komplicerat varför) men iaf jag behöver hjälp att komma på någon bra månad/årstid och vilket tema man ska ha??

• Svar på tråden HJÄLP! ändrat datum
  • Lennarts Fru

gift er samma dag som han mamma, dubbel bröllop ;)

kanske kan ni ta en månad före?
    vilket datum belv ni tillsammans?
    tänkte man kanske kunde ta de datumet?
    (hur länge har ni varit tillsammans, bara nyfiken)

• På rosa moln

Det som är ett bra datum/årstid för den ena behöver ju inte vara det för en annan (för mig är det självklart att gifta mig den 18/8, medan det datumet naturligtvis inte betyder någonting för många andra...) så det är väl inte helt enkelt att komma med förslag på... Om den 23/8 är det enda datum som känns speciellt för er så kanske det är bättre att skjuta fram det hela ett år om det inte går att ha det så tätt inpå hans mammas?

• Mrs Mastad to be

dubbelbröllop är helt omöjligt, vi har egentligen inte varit ihop så länge men känt varandra länge och så, vi förlovade oss på nyår och jag funderar lite på att ha bröllopet då också. MEN jag hatar kyla jag klarar inte av det:( var så inställd nu också på sommarbröllop och allt. det är väl lite så att allt i närheten av det datumet är helt out of the question..

• Lennarts Fru

varför kan ni inte ha de datumet ni har, är de verkligen sp hemskt även om de är nära inpå?

• Luucie

Varför inte njuta lite av förlovningstiden och sätta bröllopet nästa sommar?
    Då får du lång tid på dig att planera och spara pengar.

Jag önskar att jag kunde dra ut längre på planerandet, det är ju så himla roligt...kommer nog att sakna det lite efter

• didis
    Luucie skrev 2009-01-20 03:47:44 följande:
    Varför inte njuta lite av förlovningstiden och sätta bröllopet nästa sommar?Då får du lång tid på dig att planera och spara pengar.
    Jag önskar att jag kunde dra ut längre på planerandet, det är ju så himla roligt...kommer nog att sakna det lite efter
    Jag håller med, varför jäkta fram till ett datum som ni inte vill ha? Hellre då vänta, gifta blir ni förr eller senare om ni vill det.

PS. Imponerande att du, Luucie, tycker att planerande är så roligt! Själv tycker jag att jag har alldelse för lite tid så det ligger mer som en börda just nu ("å nej i morgon skall jag prova klännigen men har inte hunnit köpa bh:n än" ungefär )
  • J D

Men varför byta årstid? Kan ni inte bara flytta det bakåt en månad, eller är allt uppbokat där ni ska ha bröllopet? Jag hade aldrig pallat att flytta fram det (och vi har inte heller varit tillsammans så länge).

• Humlan66

Jag måste säga att jag håller med,, planera detta tills nästa sommar och ta samma datum =)
    Planeringen ÄR jätterolig

Lycka till

• J D

Vad är det alla tycker är så kul med planerandet? Jag skulle få krupp om jag var tvungen att skjuta upp bröllopet!

• Mrs Mastad to be

grejen är att min blivande man och hans mamma varit osams jättelänge och gansla nyligen blivit sams och börjat prata igen och så. Hon känner väl att vi snor rampljuset från hennes dag antar jag. Så om vi skulle säga att vi tänker ha det då iaf så finns risken att dom skulle bli jätteosams, igen. Så jag känner mig lite ikläm:S jag vill helst inte skjuta upp det ett helt år till bara för att det inte passar henne. sen har jag hunnit planera så mycket, berättat för alla och verkligen börjat längta och så. Att flytta fram allt nu skulle kännas som att vi ställer in det helt :S Min m2b ska höra med henne hur kinkig hon är om vi kan flytta det en månad eller så bara, hoppas det annars går jag bananas

• 010809

varför är det ni som måste flytt å inte hon? berättade de före, så de "paxat" tidpunkten eller? Visste ni hennes datum när ni bestämde?

fast du skrev iof att det var komplicerat så mina frågor går kasnke inte att svara på.. hoppas ni hittar en lösning iaf!

• Mrs Mastad to be

jag tycker att hon kan flytta sitt bröllop om det är så jobbigt för henne, vi hade ingen aning om att dom skulle gifta sig när vi bestämde vårat datum, när min m2b berättade att vi gifter oss den 23 så sa hon at hon skulle gifta sig. så jag anser att hon inte kan kräva att vi ska flytta vårat.

• 010809

jag håller med dig, då tycker jag att det är hon som ska byta.. men det är knepigt det där med rellationer.. =/

• Mrs Mastad to be

jo relationer kan vara grymt knepga :S lovecats vilka fina bilder det var :) börjar kännas lite bättre faktiskt, kan ju vara helt okej att gifta sig tidig höst när det är alldeles lagom varmt/kallt ;)

• passionsblomman

Jag skulle älska att ha Nyårsbaluns med hela kyrkan full av ljus, Facklor utanför, fyrverkerier och hela tjottaballongen!

fast det är väl förstås inte riktigt det som är grundproblematiken här...

Men det vore iallafall inte så lång uppskjutning, om ni känner att det är så ni behöver lösa situationen.

• Mrs Mastad to be

jag har funderat lite på nyaår också faktiskt, grejen är bara att jag fryser så himla mycket så fort det är en halv minus ute :S och min klänning är mer en sommarklänning, så då skulle jag behöva köpa en ny. Just nu funderar jag på att bara flytta det till juli ist eller tidig höst. Tips på kul teman?

• Lovecats

20-tal! Men så är jag en sucker för det årtalet också

• RhjärtaJ

Knepig sits, men jag tycker inte att ni ska byta datum. Jag vill också ha ett sommarbröllop. Förstår dej precis, jag är så frusen av mig :)

Svar på tråden HJÄLP! ändrat datum