• Thewedding

Hur mycket får ni betala för en solist ?

Hur mycket får ni betala för en solist ? Jag håller på och spana runt för att hitta en solist till mitt bröllop. Men vill veta lite hur mycket andra ger i pris.

• Svar på tråden Hur mycket får ni betala för en solist ?
  • Humlan66
    Mamli skrev 2009-01-19 15:41:01 följande:
    måste man ha solist?eller kan prästen sjunga?
    ha ha ha prästen sjunga
    ursäkta med hur dumt är inte det
  • mammatill2

Vi betalar 500 kr. Hon är utbildad och professionel men även vän till min mamma. Hon och hennes man är även bjudna på middag efteråt.
    Hon ska sjunga två sånger.
    Sen ville hon absolut ge en present också men då tyckte vi att hon kunde sjunga något vid maten istället för att få en massa prylar.

• lussebulle

Hur får man tag på solist?? Vi är inte så musikaliska i min familj så vi har ingen som kan sjuga...

• Hemlig2009

En kompis kompis. Vi har inte heller någon i bekantskapskretsen, så fråga runt!

• propp

Vi betalade 1500:- för 3 solosånger.

Jag hittade vår solist genom tips här på BT...

• Thewedding

Jag har mailat några stycken för se vad dom tar och om man kan få höra ett klipp då dom sjunger !

• lothan

Vår solist tar vanligtvis 1000, men tar 200 kr extra för att det midsommarafton. Men då kan vi själva välja antal låtar, mkt nöjd.

• Thewedding

Nu har jag hittat en jätteduktig solist. Hon tar mellan 700 - 1000 kr

• Saralainen

Oj jag måste ha hittat en dyr solist. Hon jobbar visserligen med det heltid och har en underbar röst.
    Vi får betala 3000 kr för 2 eller 3 låtar, får välja själv hur många vi ville ha.

• Cantaton

3000 ligger på övre delen av skalan, men jag skulle snarare säga att de flesta verkar hittat extremt billiga solister... "Normalt" skulle jag säga är 1500-3000.

Saralainen skrev 2009-01-21 13:39:20 följande:
    Oj jag måste ha hittat en dyr solist. Hon jobbar visserligen med det heltid och har en underbar röst.Vi får betala 3000 kr för 2 eller 3 låtar, får välja själv hur många vi ville ha.
  • DCL

tar gärna emot tips på solister (både killar och tjejer) i norrköpingstrakten som tar max 2000:- för 2-3 låtar

• kärleken förde oss samman

Jag sjunger på bröllop och tar från 1000 och uppåt, beroende på var det är och om det är sånger som jag aldrig sjungit som ska övas in.

• sokkerstruten

Brukar kyrkan ha någon som dom kan erbjuda som kan sjunga solosång, förutom prästen då! ;)

• Fenixx

våran solist kommer få 1500kr inkl. resa. och då sjunger hon 2 solosånger och är med vid ingång & utgånglåt och så spelas det harpa.(vi är utomhus) sen just för temat så kan hon sjunga på alviska och har egna kläder i temat, så det känns som bra pris för allt.

• Näbbis

Jag är utbildad sångerska och brukar själv sjunga på bröllop så måste säga att ca 2000 kr för 2-3 låtar är rimligt. Man måste tänka på allt arbete innan också eftersom allt ska vara perfekt på den speciella dagen för den som gifter sig!

• Sopranen

Jag är också professionell sångerska och tar 2000 kr för 2-3 sånger, (om det inte är någon god vän till mig som gifter sig förstås...) Då har jag 9 års musikstudier på heltid bakom mig och hur mycket erfarenhet som helst, så jag tycker egentligen att det är ganska billigt... En rörmokare som kommer en kvart och petar lite tar ju betalt en förmögenhet.

• allehanda
    sokkerstruten skrev 2009-01-22 16:02:07 följande:
    Brukar kyrkan ha någon som dom kan erbjuda som kan sjunga solosång, förutom prästen då! ;)
    Kanske inte någon som de rekommederar men åtminstone på min arbetsplats så kan man boka kyrkomusikerna till solosång,och betlning sköts via räkning från pastorsexp.Vi har mycket duktiga musiker med helt otroliga sångröster!Jag är väl medveten om att så inte är fallet överallt.
Svar på tråden Hur mycket får ni betala för en solist ?