• JochD4ever

Hjälp, vart hittar man "dubbeldörrars" kort?

Jag och min blivande skulle igår köpa kort till våra inbjudningskort, vi gick till panduro. Vi vill ha dubbla kort som man öppnar på mitten, men de hade inte det i sitt sortiment! Sedan gick vi till lite andra hobbyaffärer utan framgång, trodde inte det skulle vara så svårt att få tag på.=(

Är det någon som vet vart man kan köpa?

Tack!

• Svar på tråden Hjälp, vart hittar man "dubbeldörrars" kort?
  • JochD4ever

Snälla, någon som vet??
    Får panik snart, allt vi skulle fixat i helgen gick åt skogen...

• gosbruden

Jag vet inte var du kan hitta sådana kort. Vi ska ha det och hittade inga så vi köpte snyggt papper (A4) som är lite tjockare och ska vika egna kort.

• JochD4ever

Är det inte svårt att vika så et blir snyggt?
    Vill ju inte att de ska se B ut... Finns det något trix hur man kan vika så det blir bra?

• gosbruden

Jag ska mäta ut var jag ska vika med linjal. Tror inte det är svårt att vika snyggt..

Jag tror dock att kanterna blir fula om man drar med fingrarna och pressar för mycket på dem.. då blir det nog små veck längs kanten.

• allehanda

Lägg en linjal där du vill vika, dra med baksidan(ryggen) på en kniv eller skalpell och då har du fått det snygga vecket som du är ute efter.Detta hade de kunnat hjälpa dig med på Panduro.

• J D

Vi gör våra egna kort i den stilen. Min fästman fixar bigning (googla) så att det inte blir fula veck.

• JochD4ever

Verkar som att det inte finns färdiga att köpa...

Jag får väl testa själv då, tack för tipsen tjejer!

• Skanör

Det finns på Matton. Vet i och för sig inte om du önskar någon särskild storlek, men det finns fyrkantiga 15*15 cm där vet jag helt säkert, kanske andra storlekar också. Matton har förresten mycket bättre priser än Panduro, i alla fall i Malmö.

• Snuttis2

ska fundera lite på din fråga...vem som gör dubbelsidiga..var på nacka strand igår på bröllopsmässa och tittade just på dubbelsidiga kort så jag vet att det är något stcokholms bolag som gör...som sagt ska fundera lite ...

• Baby S

Exlibris hade såna för bröllop

• EhjärtarE

Menar ni sådana som finns i mitt galleri? Vi har gjort dem, var inte alls svårt.

• Snuttis2

hej kom på några som gör dubbelsidiga kort dock kostar det ju lite mer!!
    spira-kortdesign.se
    invit.org

tror att de gör på beställning så om deras förslag inte passar är det bara att lämna in önskemål...lycka till

• Tess80

Jag är lite osäker på vad det är för kort du menar...men jag har köpt inbjudningskort som man öppnar med "dubbeldörrar" på mitten från Calligraphen (kolla i mitt galleri så ser du hur det ser ut)

Svar på tråden Hjälp, vart hittar man "dubbeldörrars" kort?