• Piggelinlover

Kan vi skriva såhär??

Den första delen är inbjudan och den andra delen är informationen till gästerna...

Välkommen till bröllopet mellan
    Elin XXXX
    &
    Christian XXXXXXXX

i Brunneby kyrka
    lördagen den 11 juli 2009 klockan 15.00.
    Efter vigselakten inbjuder vi till bröllopsfest i Brunnebyhallen.

Klädsel: Mörk kostym

O.S.A Senast 11 maj 2009 Tal och telegram
    Elin: XXXX-XXXXXX meddelas till toastmadames:
    Christian: XXXX-XXXXXX Marita:: XXXX-XXXXX
    Gudrun: XXX-XXXXXX

------------------------------------------------------

Bröllopsinformation.
    ___ om Logi___

Vi har, för långväga gästers skull, bokat rum för
    en natt (11 ?12 juli) på Hotell Ekoxen i Linköping.
    Telefonnummer reception: XXX-XXXXXX
    För ett exklusivt pris, uppge bokningsnummer: XXXXX
    Ni betalar XXX kr för dubbelrum och XXX kr för enkelrum. Väljes detta boende måste Ni kontakta hotellet och bekräfta innan den 16 juni! För info om hotellet: www.ekoxen.se

___om Transport___

Det kommer att avgå en gemensam buss kl 14.00
    från Hotell Ekoxen, för att ta er till Brunneby kyrka .Ni som väljer att inte åka med denna buss anmodas lösa egen transport. Denna buss kommer även att ta er tillbaka till hotellet efter festens slut.

___om Festen___

Festen äger rum på Brunneby musteri, närmare
    bestämt i Brunnebyhallen. Denna ligger precis i anslutning till kyrkan.

Eventuella allergier meddelar ni vid O. S. A.

Tal och telegram är alltid uppskattat vid
    bröllopsmiddagen, anmäl detta i förväg till våra toastmadames!
    ___om Presenter___

På bröllopspresent behöver ni inte fundera,
    vi har brödrost, dukar, skålar med mera.
    Vi har dock en dröm:
    Istället för att sitta här hemma och tråka,
    vill vi gärna på en bröllopsresa åka.
    Men en resa för två blir lätt ganska dyr,
    och våra konton är tomma efter alla bröllopsbestyr.
    Vi skulle därför hellre mottaga,
    ett bidrag för att förverkliga vår saga.

((( För Er som inte är bekväma med kontanter finns givetvis möjlighet att på förhand ge Eran gåva via bank?
    Handelsbanken / clearing:XXXX / konto: XXX XXX XXX
    Glöm sedan inte bort att meddela givare och gåva! )))

___om Barn___

Om inte ert barn ammar, vill vi att de hos en
    barnvakt stannar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-17 19:47
    Texten vid OSA ska stå på var sin sida längst ner, som en sidfot ungefär, blev inte bra här...

• Svar på tråden Kan vi skriva såhär??
  • Piggelinlover
    FrökenSöt skrev 2009-01-17 23:58:16 följande:
    Vad är ett konvolut kuvert?
    Kolla i mitt galleri, så är det den bilden på inbjudningskortet...
    man liksom öppnar upp det...
  • Piggelinlover
    Munchkin skrev 2009-01-17 23:59:15 följande:
    Låter som ett jättebra upplägg Måste ta en tur i krokarna runt Brunneby nästa gång vi är där neråt....har inte varit till musteriet sen det brann
    gör det...e jättemysigt..
  • Piggelinlover

momi boki skrev 2009-01-18 00:09:36 följande:

allting låter jätte bra men tyckte det lät lite hårt med att att Om inte ert barn ammar, vill vi att de hos en barnvakt stannar! inge fel skrivetmen i mina öron låter det lite hårt. lycka till
    det är lite meningen...
    för vi vill inte ha barn med....
    skulle bli alldeles för många barn i åldrarna 1-15 (ca 25st) och det vill vi inte ha, blir nästan fler barn än vuxna då...
  • Piggelinlover
    Aleta skrev 2009-01-18 10:47:13 följande:
    Jag tycker det ser bra ut.Håller inte med momi boki. Jag tycker att det är kort och koncist om att det är barnfritt som önskas. De som eventuellt tar illa upp för att det är barnfritt gör det nog hur ni än formulerar det.Vad bra ni har ordnat med buss från Ekoxen, smidigt för gästerna!
    precis, så tror jag med, spelar liksom ingen roll om man lindar in det i "bomull", de tar nog illa upp iaf...

japp, vi tänkte det, smidigt så att alla inte behöver tänka på bil, då vi vet att många kommer åka tåget till Linköping....
  • Piggelinlover
    Luucie skrev 2009-01-18 11:01:13 följande:
    Det mesta lät bra men...jag gillade inte dikten om bröllopspresenter. Tycker inte det låter bra att man säger att man spenderat alla sina pengar på bröllopet så nu har man inte råd att åka på en resa om man inte får bidrag till den...Jag skulle välja en annan dikt.Annars var det bra och informativt.
    Oki..
    Men det är ju lite ironi i det oxå, tror att vår släkt förstår det,
  • FrökenSöt

TS - Ååhh, det var ju jättefint!! :) Och jag har sparat tråden bland favoriter för att kunna skriva nåt liknande :)

• Piggelinlover
    FrökenSöt skrev 2009-01-18 16:13:11 följande:
    TS - Ååhh, det var ju jättefint!! :) Och jag har sparat tråden bland favoriter för att kunna skriva nåt liknande :)
    Tack...
    det kortet som är i mitt galleri, är ett provkort, som jag gjorde bara sådär...
    men det blev lite annat när vi sedan inhandlade allt, blev så konvolutkuvertet, och ett dubbelvikt kort ....
    www.brollopstorget.se/krypin/dbrud/galleri.php
    här en bild på ett stängt svart kort...
  • Luucie
    Piggelinlover skrev 2009-01-18 15:43:48 följande:
    Oki..Men det är ju lite ironi i det oxå, tror att vår släkt förstår det,
    Ja det vet ju ni bäst.
  • Piggelinlover
    Luucie skrev 2009-01-18 17:34:59 följande:
    Ja det vet ju ni bäst.
    Jag hoppas det....
    Visade den för min mor och hon skrattade nästan ihjäl sig=)...
  • maddan86

usch tycker faktiskt att detta med presenter lät hemskt..... ne fyså skulle jag inte skriva iaf ta bort detta med kontonummer och ge gåva i förväg lät väldigtmycket som tiggande dikten var ok men det andra ne...

• Piggelinlover
    maddan86 skrev 2009-01-18 19:21:13 följande:
    usch tycker faktiskt att detta med presenter lät hemskt..... ne fyså skulle jag inte skriva iaf ta bort detta med kontonummer och ge gåva i förväg lät väldigtmycket som tiggande dikten var ok men det andra ne...
    det är ju oftast så att vissa har emot att ge kontanter på fest, just för att man vill ge en sak, men båda vi två hatar prylar, uss gillar inte att städa och damma mer än det som redan finns och det vet våra gäster om...
    och de som vi har frågat som kommer på vårt bröllop önskar att det står med en kontonummer som de kan sätta in pengarna på...
  • Munchkin

Förresten, Ekoxen bodde jag och mannen på när vi var på bröllop i Linköping för ett par år sen ( eller utanför nånstans var det...nån golfklubb) Jättefint

• Piggelinlover
    Munchkin skrev 2009-01-18 22:28:56 följande:
    Förresten, Ekoxen bodde jag och mannen på när vi var på bröllop i Linköping för ett par år sen ( eller utanför nånstans var det...nån golfklubb) Jättefint
    Japp, vi ska sova där i deras svit, och alla gästerna kommer sova där oxå...
Svar på tråden Kan vi skriva såhär??