• 2she

Tid för ceremonin?

Hej,

Vi funderar lite på vilken tid vi ska sätta på ceremonin.. Vi kommer förhoppningsvis ha ceremonin ute i en park för att sedan gå in till villan för att intaga bröllopsmiddagen (alltså ingen transport mellan ceremonin och middagen). Vi funderade på att starta det hela vid kl 15 eller 16. Hur har ni andra tänkt er?

• Svar på tråden Tid för ceremonin?
  • Luucie

Vi har 15.30 klara ca16.00 sen ska vi fotograferas efter. Då får gästerna mingla i 1-1,5 timme sen blir det middag vid halv sex till halv nio och sen FEST!
    Det blir en jättebra tidsplan för oss

• Carre82

Vi gifter oss vid 17 och sen kortare transport mot festlokal. Räknar med middag vid 19 tiden. Vår kock tyckte att 16 var en perfekt tid att vigas om man har kortare väg till festlokalen.Vill varken börja festen för tidigt eller för sent.

• 2she

Ja det låter ju bra. Vi tänkte fotografera oss innan ceremonin, så då kanske man inte behöver sätta tiden så tidigt. Precis som du säger Carre82, vill ju varken börja middagen och festen för tidigt eller för sent. Kan ju vara bra att höra med personalen i festlokalen, de har ju varit med några gånger förr =)

• Vill nu

Vi gifter oss kl 15, och sen har vi ca 2 mils resväg till festlokalen, då det dessutom ska hem och lämnas barn och så, så vi räknar att middagen kan börja tidigast 17.30.

Tror det blir rätt lagom...

• Tindragull

Vi gifter oss kl.17:00. Då har vi kört fotograferingen innan. Vi har 2,5 km till festlokalen och jag röknar med att det blir mat kl 19:00.

• Nocia

Vi har vigseln kl 15. Jag hade gärna haft den tidigare. Det blir många småbarn med på festen och de är ju piggare ju tidigare det är. Jag räknar med att middagen börjar runt 17.

Svar på tråden Tid för ceremonin?