• sokkerstruten

Ska det vara så svååårt....

att hitta A6 kort med kuvert som är cremefärjade och brunt kuvert till??!!

har varit på akademibokhandeln och wettergrens i gbg!
    Massa andra konstiga färger men inte dom jag vill ha!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-16 18:23
    är alltså ute efter ett cremefärjat kort med brunt kuvert till som är A6

• Svar på tråden Ska det vara så svååårt....
  • Luucie

Ska du ha kort med kuvert och kuvert till?

• sokkerstruten

nej nej ville bara säga vad det skulle vara fr färger på kort och kuvert...

blev lite konstigt där..

• Emmas syster

har du varit på InEx? Matton? pappersaffären i viktoriapassagen? -som har svenskt pappers grejer...

sen finns ju arkivet...

• sokkerstruten

Är det affärer allt detta?

• Vi2iJuli

Vet också att det är svårt med kuvert som är chokladbruna.
    Sökte överallt. Beställde till slut mina från Australien. :)
    124:- fick jag ge för 25 st.. då var frakten inräknad också.

• sokkerstruten

jag har tittat där men sidan är helt konstig så jag gav upp där..

080811 skrev 2009-01-16 20:10:24 följande:
    www.paleda.se/ViewGroup.aspxHär tror jag nog du kan hitta vad du söker!
  • sokkerstruten

AJ då det var inte bra.. kanske ska lägga ner det här med bruna små kuvert...

Vi2iJuli skrev 2009-01-16 20:11:08 följande:
    Vet också att det är svårt med kuvert som är chokladbruna.Sökte överallt. Beställde till slut mina från Australien. :)124:- fick jag ge för 25 st.. då var frakten inräknad också.
  • sokkerstruten

Dessutom går det ju inte att beställa från sidan, man måste väl gå till någon av deras återförsäljare och be dom beställa?

080811 skrev 2009-01-16 20:10:24 följande:
    www.paleda.se/ViewGroup.aspxHär tror jag nog du kan hitta vad du söker!
  • 080811

vaddå konstig? Det är en grossist så du får söka på närmsta återförsäljare. Jag tyckte att de hade jättemycket fint till just bröllopsinbjudan!
    www.paleda.se/viewItem.aspx%20%26%20Kuvert&Extra_9=Kort%20o%20Kuvert%20Set

• sokkerstruten

inte konstig så utan, sidan funkade inte som den skulle när jag varit inne där...080811 skrev 2009-01-16 20:18:11 följande:

vaddå konstig? Det är en grossist så du får söka på närmsta återförsäljare. Jag tyckte att de hade jättemycket fint till just bröllopsinbjudan!www.paleda.se/viewItem.aspx
  • sokkerstruten

problemet är att jag bor i usa så just nu litar jag min syrra kan hjälpa mig i sverige!

Om lilla svedala hade vart bättre på online shopping så hade jag varit lyckligast i världen! :)

• Emmas syster

sokkerstruten skrev 2009-01-16 20:09:37 följande:

Är det affärer allt detta?
    ja

inex ligger mellan SoHo och Fröken Olsson ner i en källare

Matton på kungsgatan ganska långt upp för backen

arkivet - vid domkyrkan

åsså viktoriapassagen då...
  • Emmas syster

men om du bor i USA varför inte beställa/handla där och skicka över?

• sokkerstruten

Det är för ont om tid att få både hit det och hem det till sverige...
    Emmas syster skrev 2009-01-16 20:28:51 följande:

men om du bor i USA varför inte beställa/handla där och skicka över?
  • Emmas syster

du kan ju ha det hos dig på tisdag och i sverige om en vecka, i värsta fall två veckor...

ungefär samma tid som det tar att få fram större mängder av samma sort i sverige... ska man ha mer än 20- 30 av samma sort brukar de få beställa

eftersom ni gifter er i februari så tippar jag på att det är tackkorten det handlar om

och då kan ju ni lika gärna ta med er korten över när ni kommer hit...

våra tackkort gick inte ut förrän 3 veckor efter och många får inte ens sina foton förrän ett par månader efter vigseln och sen ska de göra tackkort...

• sokkerstruten

Det funkar inte riktigt ändå...

Här är det leveranstid på 6-10 dagar oftast, när man beställer online...vi flyttar till ett lägh hotell den 24 jan, i väntan på hemflytt. Så det hinner inte säkert komma fram här i usa innan vi flyttar till lägh hotellet.

Sen måste jag ha korten på bröllopsdagen eftersom det är där gästerna ska skriva små hälsningar på och lägga i en stoor glas vas med lock istället för gästbok.

Emmas syster skrev 2009-01-16 20:58:42 följande:

du kan ju ha det hos dig på tisdag och i sverige om en vecka, i värsta fall två veckor...ungefär samma tid som det tar att få fram större mängder av samma sort i sverige... ska man ha mer än 20- 30 av samma sort brukar de få beställa eftersom ni gifter er i februari så tippar jag på att det är tackkorten det handlar omoch då kan ju ni lika gärna ta med er korten över när ni kommer hit... våra tackkort gick inte ut förrän 3 veckor efter och många får inte ens sina foton förrän ett par månader efter vigseln och sen ska de göra tackkort...
  • Emmas syster

kolla clearbags.com där har jag fått på mindre än en vecka till sverige

sen kan du ju gå till michaels och liknande finns massor med kul pysselställen i usa

• sokkerstruten

mm ska bara hitta alla dessa roliga pysselställen...:) mitt upp i flytten oxå! jaja jag får skylla mig själv!

Svar på tråden Ska det vara så svååårt....