• målerskan

Inbjudan till bara bröllopsfesten, hur??

Vi gifter oss borgligt i juni. Bara våra föräldrar ska närvara på vigseln. Sen inbjuds övrig familj och släkt att möta oss utanför rådhuset och sen bjudas på bröllopsfest. Senare på kvällen ska alla vänner komma på "eftersläpp",. med bröllopstårta, liveband och partaj. Vi behöver alltså skriva två inbjudningar. Nån som har några förslag? Någon som gjort något liknande? Textförslagen gäller ju bara inbjudan till "bröllop". Men de får ju inte se något bröllop, bara ett ett nugift par. Hur formulerar vi "eftersläppet" så det känns som mer än bara en fest. Hjälp oss....

• Svar på tråden Inbjudan till bara bröllopsfesten, hur??
  • marsros

Ett förslag att fila lite på:

Vi gifter oss i all stillhet med endast vittnen den 12.12.12 Glädjen med att ingå äktenskap blir större om vi får dela den med när och kära. Vi inbjuder härmed Er att efter vigseln deltaga i firandet av denna speciella dag.
    Plats tid

Sen är det bara att ändra plats och ti för de olika kategorierna av gäster

• Luucie

"Vi tänker gifta oss och det vill vi göra med bara varandra...som sällskap.
    Men när det är överstökat så önskar vi din närvaro på en hejdundrande bröllopsfest!
    Tårtan sparar vi såklart tills du kommer och sen blir det liveband och bar (vet inte om ni ska ha det?)

Hjärtligt välkommet till
    XXXLokalen kl 0000 den XXXdatum

• Luucie
    marsros skrev 2009-01-16 18:25:25 följande:
    Ett förslag att fila lite på: Vi gifter oss i all stillhet med endast vittnen den 12.12.12 Glädjen med att ingå äktenskap blir större om vi får dela den med när och kära. Vi inbjuder härmed Er att efter vigseln deltaga i firandet av denna speciella dag. Plats tid Sen är det bara att ändra plats och ti för de olika kategorierna av gäster
    Begravningar äger rum i stillhet...
  • marsros

denna typ av vigslar också om jag förstått ts henne rätt

• Luucie

Jo fast jag skulle nog inte uttrycka mig så..

• marsros

Super...

Luucie skrev 2009-01-16 18:27:48 följande:
    "Vi tänker gifta oss och det vill vi göra med bara varandra...som sällskap.
  • FrökenSöt

Jag måste göra samma sak, fast jag kommer inte bara att ha vittnet under vigseln.
    Vi ska ha ca 60 gäster i kyrkan (fattar inte hur f_n det kan vara bara våra närmsta... Och ändå har inte sambon sin släkt här!) och sen vill vi att fler gäster ska komma till själva "efter-släppet".
    Så jag kan ju varken skriva "i stillhet" eller "med bara varandra" på inbjudan :/
    Vad tycker ni?

• FrökenSöt

Förlåt, ni frågade jag om mig själv, men du kanske har nytta av det ändå, TS? ;)

• målerskan

Hmmmm nu har vi fått lite tips och funderat lite. Inbjudan till familj och släkt blir nog:

Nu gifter vi oss!
    6/6 2009
    Härmed inbjuds Ni att efter vigseln närvara i firandet av denna dag.
    Plats och tid
    Därefter bjuds det till fest på...
    Tora och Mattias

OSA..bla bla

Inbjudan till vännerna blir liknande fast med texten "Härmed inbjuds Ni att efter bröllopsmiddagen närvara i firandet av denna dag".

Men hur kan man skriva lite fint vad som bjuds på eftersläppet utan att det låter som en vanlig fest? De ska bjudas på bröllopstårta, snacks och liveband. Eller ska toastmastern få informera omdet?

• Dynasty

Vi skrev följande:

Vi Gifter Oss!
    Välkommen Att Fira Vigseln
    Mellan
    XXX Och XXX
    I Folkets Hus I Sundbyberg
    Den 21 Mars -09 Kl 17.00

OSA: Datum & mobilnummer

• MulleNuh

Det lät som att de som bjuds på festen INTE är när och kär alls..
    Och stillhet är ju för begravningar.

marsros skrev 2009-01-16 18:25:25 följande:
    Ett förslag att fila lite på: Vi gifter oss i all stillhet med endast vittnen den 12.12.12 Glädjen med att ingå äktenskap blir större om vi får dela den med när och kära. Vi inbjuder härmed Er att efter vigseln deltaga i firandet av denna speciella dag. Plats tid Sen är det bara att ändra plats och ti för de olika kategorierna av gäster
  • Luucie
    MulleNuh skrev 2009-01-18 21:28:46 följande:
    Och stillhet är ju för begravningar.
    Tack!
Svar på tråden Inbjudan till bara bröllopsfesten, hur??