• jenita659

Barn välkomna, hur skriva?

Hur bör man skriva på en inbjudan när man tycker att barn både är välkomna på vigseln och på festen? Vi vill gärna ha med något på inbjudningskortet om detta och inte bara adressera till "familjen".

Kan man skriva "barn är naturligtvis välkomna"?

• Svar på tråden Barn välkomna, hur skriva?
  • brud080808

Vi kommer troligen skriva ngt i stil med "barn är livets gåva, självklart är de välkomna på vårt bröllop."

• Vi2iJuli

Vi ska inte skriva nånting alls i inbjudan. Tänkte folk kanske fattar om det inte står nått om barn alls. :)
    Frågar folk så säger vi absolut ja!

• Timba

Är det inte bara att skriva att "hela familjen" är välkommen till de som har barn?

Om man INTE vill bjuda barn så adresserar man till de vuxna. Om man VILL bjuda barn borde man ju kunna skriva inbjudan till "hela familjen Andersson" tex..

• Lennarts Fru

naturligtvis är barn välkommna både under vigseln och under festen.

funkar de inte att bara skriva så?

• Timba

Tycker det är lite töntigt att rimma på inbjudan eller skriva "barn är livets gåva" och rimma vidare på det. Skriv rakt ut som det är tycker jag. Tror det är svårare att inte bjuda barn och få till en sådan formulering faktiskt.

• Ajdoo

hej,

Har en liten fortsattnings fraga, har tankt o skriva pa var hemsida (var inbjudan kommer vara ganska enkel med hanvisning till hemsidan) att barn ar valkommna, men undrar om man ska lagga till natt i stil med att aven om barn ar valkommna sa ar det en vuxen fest..mest for att folk ska veta fran forsta borjan att det inte kommer vara nagot speciellt for barn o inte en 'familjefest' om man kan kalla det sa, men vi vill inte att folk inte ska kunna ta med barnen om de allra helst vill..

sorry hoppas jag inte snor traden pa natt satt kan ju lika garna starta ny trad men tyckte amnet var sa lika..

• brud080808
    Timba skrev 2009-01-16 23:12:51 följande:
    Tycker det är lite töntigt att rimma på inbjudan eller skriva "barn är livets gåva" och rimma vidare på det. Skriv rakt ut som det är tycker jag. Tror det är svårare att inte bjuda barn och få till en sådan formulering faktiskt.
    Fast jag rimmade inte
  • brud080808

Lennarts Fru skrev 2009-01-16 23:02:42 följande:

naturligtvis är barn välkommna både under vigseln och under festen.funkar de inte att bara skriva så?
    Bra tycker jag!
  • brud080808
    Vi2iJuli skrev 2009-01-16 17:39:46 följande:
    Vi ska inte skriva nånting alls i inbjudan. Tänkte folk kanske fattar om det inte står nått om barn alls. :)Frågar folk så säger vi absolut ja!
    Jag har för mig att om man bara skriver tex Lena och Hans Berglund på kuvertet och inte nämner något om barnen så innebär detta att barnen inte är bjudna. Men fam.Berglund däremot innefattar ju hela familjen. Det borde ju egentligen räcka att skriva just "familjen" på kuvertet.
  • Juni2009

Vi skrev att barn är välkommen så ta med dom.

Enkel o lätt för gäster att fattar tycker vi.

• FoF

Vi kommer skriva nåt i stil med:
    Hemmaboende barn är hjärtligt välkomna att delta på såväl vigsel som middag. Barnen kommer få sitta vid egna barnbord under middagen, och när det blir för mycket spring i benen kommer det finnas separat barnrum med leksaker, film och spel, allt under överseende av barnflicka.

• brud080808
    FoF skrev 2009-01-18 16:50:41 följande:
    Vi kommer skriva nåt i stil med:Hemmaboende barn är hjärtligt välkomna att delta på såväl vigsel som middag. Barnen kommer få sitta vid egna barnbord under middagen, och när det blir för mycket spring i benen kommer det finnas separat barnrum med leksaker, film och spel, allt under överseende av barnflicka.
    Jag har oxå funderat på att låta barnen sitta vid eget bord och ha ett eget rum med lek och spel, men jag tror jag startar en egen tråd om det så jag inte sabbar ts tråd
Svar på tråden Barn välkomna, hur skriva?