• Wiimii

    Hur gör man med transport?

    Vet inte om jag vill att bilen vi anlitat skall hämta mig vid frissan och köra mig till kyrkan eller om han skall hämta upp oss efter kyrkan.

    Väljer man första alternativet så betalar man ju för massa dötid under tiden vigseln är, å andra sidan känns det lyxigare än att ta vanlig bil/taxi till kyrkan.
    Vid andra alternativet kan man ju åka lite mer efter vigseln.

    Hur har ni gjort eller skall göra?

  • Svar på tråden Hur gör man med transport?
  • MV85

    Kontrollera vad de har för regler där du ska hyra.
    Jag satt och kollade runt lite igår nämligen, och det visade sig att många ställen hyr ut på 3-timmars basis... alltså att de alltid tar betalt för minst 3 timmar, så då kan du lika gärna dra nytta av den till kyrkan oxå.

  • Wiimii
    MV85 skrev 2009-01-16 14:59:03 följande:
    Kontrollera vad de har för regler där du ska hyra.Jag satt och kollade runt lite igår nämligen, och det visade sig att många ställen hyr ut på 3-timmars basis... alltså att de alltid tar betalt för minst 3 timmar, så då kan du lika gärna dra nytta av den till kyrkan oxå.
    Tack för att du fick mig att kolla upp det, trodde det ingick 2 timmar, men det va ju 3 och då kan de ju lika gärna hämta mig hos frissan
  • Nalle Puh 40

    Vi har "fin" bil hela dagen men det är en släkting som kör så det kostar inget extra

Svar på tråden Hur gör man med transport?