• Tidsmaskin

Kurs i bröllopsvals (Stockholm)

Vi vill gärna glida runt i en tjusig wienervals och förvåna alla (vi är inte så dansanta av oss annars). MEN vi måste gå en kurs så vi får ordning på ben och fossingar. Vart ska vi vända oss? Ska vi ta vilken dansskola som helst? Någon som har erfarenhet av detta, någon som kan ge rekommendationer? Vi gifter oss 6 juni så det börjar dra ihop sig så smått...

• Svar på tråden Kurs i bröllopsvals (Stockholm)
  • Svanboet

Är det viktigt att ni får ihop en "snygg" dans så skulle jag tro att privatlektioner är det bästa. Kolla så att skolan är medlem i dansförbundet eller dnaslärarförbundet eller vad det heter. Wienervals är svårt och går ganska fort. Vill ni se tjusiga ut skulle jag tro att en stilla vals är ett bättre alternativ.

• Tidsmaskin

Tack för svar Svanboet. Åhå, ja, det ska se stilfullt ut hade vi tänkt oss. Kanske en stilla vals alltså...

Någon mer som vill ge tips?

• Fenixx

om du går in på företagsregistret här på BT och går till dansskolor i din stad så hittar du flera ställen där du kan kika runt om något ställe passar er.

• Tidsmaskin

Ja, tack, det ska jag göra!

Fenixx skrev 2009-01-15 22:50:22 följande:
    om du går in på företagsregistret här på BT och går till dansskolor i din stad så hittar du flera ställen där du kan kika runt om något ställe passar er.
  • maj2010

Glöm inte att kolla med studieförbunden också, de har ofta prisvärda danskurser. SV, ABF, Medborgarskolan, Studiefrämjandet...

• Tidsmaskin

Hej "maj2010"!
    Har du erfarenhet därifrån?
    Det är en djungel av danskurser/arrangörer, vet inte vad vi ska välja.

maj2010 skrev 2009-01-16 11:23:27 följande:
    Glöm inte att kolla med studieförbunden också, de har ofta prisvärda danskurser. SV, ABF, Medborgarskolan, Studiefrämjandet...
Svar på tråden Kurs i bröllopsvals (Stockholm)