• paulaner

Hur gör ni med tärnklänningarna?

Hej!

Hur gör ni med era tärnklänningar?? Betalar ni dem helt eller får tärnorna själva bidra, eller rent av betala själva? Bestämmer du själv hur de skall se ut? Jag ska ha två tärnor och känner mig osäker på hur jag ska göra. Skulle bli glad om jag får höra hur ni andra gjort!!!

Ni som har flera tärnor - har ni exakt samma klänningar, eller matchar ni dem på annat sätt, med samma tyg, färg etc?

Jag hoppas på många och snabba svar från er andra här på BT eftersom jag måste bestämma mig typ nu...

• Svar på tråden Hur gör ni med tärnklänningarna?
  • Linda7608

Hej, mina två tärnor betalar själva. Ena tjejens mamma ska sy upp dom.Det enda jag vill är att de ska vara rosa vilket dom älskar så jag har inte så mycket krav. De får själva välja hur de ska se ut.

• miavanilla

Jag tänkte nog be min brudtärna betala själv för sin klänning men att jag bestämmer färgen. Vi tänkt ha blodrött och vitt,. Vi sk ha Augusti bröllop och jag tycker att det är så vackert med blodröda rosor och vita blomor så det blir nog röda rosor och brudslöja i brudbuketen och de övriga blom dekorationerna. Därför borde ju min brudtärna ha en klänning som går i rött....

• miavanilla

oj vad mycket stavfel...hade visst lite brådis när jag skrev...hoppas alla förstod :)

• anja1661

jag och tärnan letade klänning tillsammans och när vi hittade den vi båda gillade bäst så kom vi överens om att betala halva var...

hennes klänning är i burghundy, alltså mörkröd nästan vinröd...jättefin!!

• miavanilla

Det låter jätefint, anja1661. Det blir svårt för os att kolla tillsammans för jag har flyttat till stcokholm och min brudtärna bor kva i skåne....men man kanske kan komma överens om något :)

• hoppaloppa

det är mycket och olika åsikter om det där med tärnklänningar. vem som ska betala och inte.

själv ska jag inte gifta mig än men när jag ska så ska jag stå för klänning och ev håruppsättning men tärnar själv får stå för skor och ev väska om hon vill ha det.

jag ska själv vara tärna till en vän i sommar. Och vi har varit och tittat lite. Passade då på att fråga henne om hur vi ska lösa det då hon inte har tagit up detta innan eller när hon frågade (vilket jag kan tycka kan vara bra att ta upp i samma veva som man frågar om man vill vara tärna).
    hon visste inte (!!). för dom hade inte bestämt hur dom vill göra. jag kommer, om jag ska betala klänningen själv, antagligen tacka nej för min budget tillåter inte en utsvävning på närmare 6000 med möhippa, klänning, skor, make, hår, present.

• TesshjärtaFred

Vi har inte den budgeten att vi kan betala för tärnornas kläder. Men då har jag inga krav på dem heller. Jag har sagt att de får ta något de har hemma om de vill, och de behöver inte ha likadana klänningar heller. Vill de sen gärna ha lika så är det upp till dem, men de vet att jag inte har råd med det.

• TesshjärtaFred

Vi har inte den budgeten att vi kan betala för tärnornas kläder. Men då har jag inga krav på dem heller. Jag har sagt att de får ta något de har hemma om de vill, och de behöver inte ha likadana klänningar heller. Vill de sen gärna ha lika så är det upp till dem, men de vet att jag inte har råd med det.

• 040409

Mina tärnor har betalat för klänningarna själva, men de fick ganska så fria händer! den ena köpte en klänning, och sen prövade den andra att hitta en som matchade fint, men de är inte lika dana. Skulle inte haft råd att betala för dem oxå. Men bestämde då inte heller hur de skulle se ut!
    Håller på att sticka sjalar till dem, som de får, och så är en kompis frisör som ordnar med deras hår, men resten står de för själva.

• Kajsalisan

Jag håller med att har man krav får man pröjsa. Jag har två tärnor som jag vill att de ska se samstämda ut. Inte likadana men de ska ju harmoniera med mej och med varandra. Därför får jag betala känner jag. Likaså är det med hår och make, det får vi också betala. Men ja, jag bokade ju tid för oss alla tre innan vi ens diskuterade det hela. Kalla mig bridezilla!;)

• ettem

När jag var tärna betalade jag, det kändes självklart för mig!

Men när det blir vår tur att gifta oss tänker jag betala, detta eftersom jag har sett en sån fin klänning som skulle passa både tärnan och för att jag vill ha en speciell färg på den- det känns helt fel att hon skall betala något som hon själv inte bestämt...

• bongen80

vi har betalt kläderna till tärnor o bestman, ingen stor uppoffring då vi hittade på rean efter och dom passar perfekt i vårat färgtema. Vi köpte helt vanliga kläder i butik men jag tycker dom är såååå fina. Finns i galleriet

• Svanboet

Jag kommer inte ställa krav och jag kommer inte betala kläderna. Däremot kommer jag säkert betala hår och smink eftersom jag hoppas att vi gör sällskap under dagen. Mamma, tärna och jag bildar säkert huvudlaget under planeringen så det får vi bli som blir ompysslade på morgonen tillsammans.

• MolsonCanadian

Min tärna får klä sig som hon är bekväm. Ids inte ha en tärna som är obekväm när jag absolut behöver henne på topp. Tror inte att det kommer bli så att vi betalar för henne. Har ju inga andra "krav" än att hon ska ha något hon trivs med. Färgen spelar ingen roll den heller. Den får gärna vara blå om hon vill, men vill hon inte så går det lika bra det. Jag är inte så mycket för det amerikaniserade bröllopsstuket där bröllopet är en välregisserad show.

• Stardusty

Jag hade 5 tärnor och ville att de skulle ha klänningar i liknande färg, därför betalade jag halva deras klänning och andra halvan stod de för.

• MulleNuh

Min tärna köpte klänningen igår! Hade kostat 800:- men var på rea nu så hon fick den för 99:-!!

Svar på tråden Hur gör ni med tärnklänningarna?