• EllaMa

Måste/varför ha brudbukett?

Måste man ha brudbukett?
    Har nog aldrig sett nån inte ha detta.
    Fundera på om man kunde ha en liten cerise kuvertväska i handen istället. tuffa till de lite

• Svar på tråden Måste/varför ha brudbukett?
  • MolsonCanadian

Så klart man inte måste det. Det enda du måste är att ha en vigselförättare, vittnen och du och den blivande.

• slottsbröllop2010

klart man inte måste men jag har inte heller sett någon som inte har det.
    Jag kommer ha något enkelt för att ha något att hålla i annars hade jag inte vetat vad jag skulle göra med händerna. En kuvertväska låter toppen ju!

• gotlandsulrika

Det finns inga måsten!

• marsros

Nä det måste man inte, men det är en sådan otrolig glädje att få bära vackra blommor, de blir som ett vackert smycke.

• Nina och Rickard

Den här typen av diskussion har vart uppe ett par gånger dom senaste månaderna/veckorna här på bt, en av gångerna startade jag en egen diskussion :)
    Jag har tänkt att inte ha blombukett alls, och jag ska inte heller ha något som ersätter den..kan ju hända att jag inte vet vad jag ska göra av den handen sen, men killen har samma problem så det är nog ingen större fara!

För övrigt tycker jag att kuvertväska låter fint som en dekoration.

• EllaMa

vad bra, tack

Jag skulle tycka de va jätte jobbigt att inte ha nåt att hålla i..då skulle ja börja knaka fingrar eller nåt..haha

Men hittat en chockrosa/cerise kuvertväska med handledsrem och ett stort spänne på..den är skit ful..egentligen. men med en knälång klänning och mannen i cerise slips bredvid och snygga skor så kan de bli mer attityd

Vad glad ja blev..då ska jag köra på de

• slottsbröllop2010

låter verkligen som en tuff grej, något som visar personlighet!
    Tror ni kommer få många positiva kommentarer

• EllaMa

okey.

nä ja har bestämt mig. jag tror och hoppas också de blir bra.

tack för ni hjälpte mig

• Önskebrunnen

Kommer också att be dom göra en enkel bukett för ca 500kr

• jojanna

vill berätta om mitt alternativ som jag skall ha. Var faktist till floristen igår och det kommer bli så bra!!
    Skall ha ett orkidéarmband med lite murgröna (lila orkidér)
    armband + corsage = 200kr Inte illa

Svar på tråden Måste/varför ha brudbukett?