• agtiwi

Räcker det att skjuta fram utskick av inbjudan eller bör vi flytta fram hela bröllopet?

I går eftermiddag inträffade en hemsk olycka där min systers kille omkom. Därför har vi tagit beslutet att flytta fram utskicken av inbjudningarna till vårt bröllop. Vi har planerat att gifta oss i augusti, är det för tätt inpå eller ska vi fortsätta som planerat? Min syster kommer i första hand och vill inte på något sätt komma instampandes för tidigt och babbla på om mitt kommande bröllop efter det som hänt, skulle kännas som att sparka på någon som redan ligger. Om vi inte flyttar fram själva vigseln, hur länge bör vi vänta då innan vi skickar ut inbjudningarna?
    Tacksam för råd..

• Svar på tråden Räcker det att skjuta fram utskick av inbjudan eller bör vi flytta fram hela bröllopet?
  • Pingst09

Usch vad tråkigt!
    Efter dessa omständigheter tror jag inte någon höjer på ögonbrynen om ni väntar till maj eller nåt innan ni skickar dem. Det är klart att det är det här med semestrar, men nog brukar de flesta kunna lösa sådant ändå för en sås tor grej som ett bröllop..

• Fru Rothman

jag tycker att du sksall prata med din syster o fråga henne lite hur hon ställer sig till frågan. tycker ni är underbara som är beredda att flytta ert bröllp. lycka till o hoppas att ni kommer fram till en bra lösning.

• agtiwi

Tack för era råd! Som sagt, min syster går först. Gifta mig kan jag göra i princip när som helst, men hon behöver mitt stöd nu. De flesta vet ju i och för sig att vi ska gifta oss och när, så om det inte blir att vi skjuter fram bröllopet så kanske det inte gör så mycket om inbjudningarna kommer ganska sent då de flesta redan vet om det. Jag ska ta och prata med min syster lite försiktigt om detta och se vad hon tycker, men det får vänta en månad iaf så hon får hämta andan lite först.

• Imma

Usch och fy! Jag beklagar verkligen.

Jag tycker dock att du är inne på ett bra spår. Låt din syster återhämta sig från den värsta chocken och prata med henne sedan. Augusti är trots allt långt bort och att hoppa över roliga saker hela året tror jag inte hjälper din syster i det långa loppet även om jag förstår att du inte vill prata bröllop och allmän lycka med henne just nu. Gissar att du själv också har en del sorg att processa innan du tar tag i bröllopsplanerna ännu. Om ni dessutom redan har meddelat datumet till de flesta gästerna ser jag inga konstigheter alls att vänta med inbjudningarna till maj eller tom juni precis som Pingst09 är inne på.

• AnRo09

Jag beklagar sorgen!!!!

Jag tycker att om ni vill vänta med att skicka inbjudan kan ni vänta. Förra sommaren fick vi ett inbjudningskort i mitten av juni och bröllopet var 26 juli. Så jag tycker att du ska prata med din syster när den första chocken har lagt sig. Även om det kan ta ett tag.

Skickar över en styrke kram och hoppas att ni får bearbeta sorgen i er egen takt!

• kph

Alltid vårt men de som ska bli bjudna kanske man kan prata med i alla fall så det vet om datumet.

Jag blev änka vid 27-års ålder o vid samma tillfälle berättade min bästa vännina att hon skulle gifta sig.Jag gladde mig för hennes skull men kämpigt.Prata med syster sen när det lugnat sig kan tänkas att hon vill att ni ska köra på som vanligt!....Aldrig lätt att veta vad som är rätt!!

• CarinaK

Usch, va hemskt!!!! Låter jättetufft för din syster...

Jag håller med övriga. Prata med din syster först. Inbjudningarna kan ni ju skicka om några månader...typ maj.

Kram!

Svar på tråden Räcker det att skjuta fram utskick av inbjudan eller bör vi flytta fram hela bröllopet?