• I väntan på

Många tankar! Ska fråga honom..

Hej!

Jag trodde aldrig att den dagen skulle komma när jag träffade mannen jag vill leva resten av mina dagar med. Vi har inte varit tillsammans länge, jag är ganska ung, men det känns ändå som att inget kunde vara mer rätt!
    Jag funderar på att fråga honom i sommar om han vill förlova sig med mig, på ett romantiskt sätt. I augusti ska jag tågluffa i Europa, och har (sedan jag var i Rom första gången för några år sedan) sagt att om jag ska förlova mig, ska det vara vid Fontana di trevi. Så min plan är att flyga ner honom dit och möta upp honom i Rom, och fråga honom där. Jag ska nog inte ha ringar från sverige med mig, då mycket oväntat kan hända under en tågluff. Så funderar jag på att boka ett finare hotellrum den natten och helt enkelt njuta av en fantastiskt romantisk natt i Italien.

Var bara tvungen att skriva av mig, då det är så VÄLDIGT långt till augusti, men också för att få lite input på "planen". Vad tror ni?

• Svar på tråden Många tankar! Ska fråga honom..
  • jojanna

Låter hur underbart som helst!!! Lycka till!

• Comfortably numb

låter härligt!

• Tooticki

Låter väldigt mysigt! Lycka till!

• Jasmina E

Låter kanon!!! Det är så romantiskt när vi kvinnor får en chans att fria hur som helst, karlarna gillar det ska du veta!
    Och Italien låter verkligen supermysigt

Lycka till

• Mörk Ängel

Det låter jättefint! Hoppas själv på att bli friad till i Rom om ett par månader, men det blir säkert inte så.

• Mörk Ängel

Min sambo hade avskytt det och sagt nej. Han säger att han tycker att det är hans uppdrag. Så det gäller inte alla killar. Men där känner man ju som tur är sin egen kille bäst
    Jasmina E skrev 2009-01-14 19:58:45 följande:

, karlarna gillar det ska du veta!
  • Jasmina E

Mörk Ängel skrev 2009-01-14 21:00:59 följande:

Min sambo hade avskytt det och sagt nej. Han säger att han tycker att det är hans uppdrag. Så det gäller inte alla killar. Men där känner man ju som tur är sin egen kille bäst Jasmina E skrev 2009-01-14 19:58:45 följande:
    Är det sant? Ja se karlar, aldrig är dom nöjda haha
  • Mörk Ängel

Ja, helt sant! Jag har frågat honom. Men jag ser så gärna att jag blir friad till så det är inga problem. Han är lite gammeldags min sambo

TS: Menar absolut inte att din kille inte uppskattar det för honom känner du bäst! Är så lätt att bli missuppfattad på nätet så känner att jag vill förklara det bara.

• MV85

Min sambo hade avskytt det och sagt nej. Han säger att han tycker att det är hans uppdrag. Så det gäller inte alla killar. Men där känner man ju som tur är sin egen kille bäst Jasmina E skrev 2009-01-14 19:58:45 följande:
    Jag hade samma sak här... Han hade ALDRIG sagt ja till ett frieri från mig, om han så hade stått med ringarna i fickan för att han ville fria till mig samma dag...
    "Att fia är mannens uppdrag" så känner han... o lyckligtvis jag med :D o det gjorde han oxå!:)

TS lycka till, låter som ett underbart sätt att fria!
  • I väntan på

Ja, jag förstår era killar, och er absolut. Men jag tror (hoppas!) att han uppskattar det, och säger ja...

Men hur snart efter att man blivit tillsammans är egentligen för snart att förlova sig. Mina vänner förlovade sig efter två månader, det är ju lite väl hastigt kan tyckas.. Men ja, jag känner mig ju så säker på att det är honom jag vill ha och vara med och vill förklara detta för världen på något vis. Mycket tankar kort sagt!

• Mörk Ängel

Haha, snopet om man har köpt ringar och står där med världens förväntan! Nej, fy vad hemskt. Tur att jag vet om det så att det inte händer.

MV85 skrev 2009-01-19 16:09:39 följande:
    Jag hade samma sak här... Han hade ALDRIG sagt ja till ett frieri från mig, om han så hade stått med ringarna i fickan för att han ville fria till mig samma dag... "Att fia är mannens uppdrag" så känner han... o lyckligtvis jag med :D o det gjorde han oxå!:)TS lycka till, låter som ett underbart sätt att fria!
  • Mörk Ängel

Klart han uppskattar det, jag tror att du inte skulle göra det om du inte kände på dig att han blir glad!

Det finns inget som är för snabbt. Man vet när det är rätt person tror jag. På ett sätt hade jag önskat att min sambo friat till mig när vi varit ihop typ en månad eller något sådant för att det skulle verka så modigt och unikt! Men samtidigt är jag glad för att det fortfarande inte har hänt eftersom jag har något gott att vänta på. (Vi har iofs inte heller varit ihop länge, 15 månader bara)

I väntan på skrev 2009-01-23 14:25:07 följande:

Ja, jag förstår era killar, och er absolut. Men jag tror (hoppas!) att han uppskattar det, och säger ja... Men hur snart efter att man blivit tillsammans är egentligen för snart att förlova sig. Mina vänner förlovade sig efter två månader, det är ju lite väl hastigt kan tyckas.. Men ja, jag känner mig ju så säker på att det är honom jag vill ha och vara med och vill förklara detta för världen på något vis. Mycket tankar kort sagt!
  • Lovecats

När det är rätt, så är det oavsett längd på förhållandet. När mannen och jag varit tillsammans i 39 månader friade jag och han blev jätteglad Sen berättade han att han hade tänkt fria själv, på semestern i London ett par veckor senare, men han var rädd att jag inte skulle svara ja då, ifall han hade svarat nej til mig, den där grådaskiga torsdagskvällen efter jobbet, bredvid diskmaskinen. Därmed vill jag också ha sagt, att det bästa stället att fria på är där man är med sin älskling.

• J D

I väntan på skrev 2009-01-23 14:25:07 följande:
    Ja, jag förstår era killar, och er absolut. Men jag tror (hoppas!) att han uppskattar det, och säger ja... Men hur snart efter att man blivit tillsammans är egentligen för snart att förlova sig. Mina vänner förlovade sig efter två månader, det är ju lite väl hastigt kan tyckas.. Men ja, jag känner mig ju så säker på att det är honom jag vill ha och vara med och vill förklara detta för världen på något vis. Mycket tankar kort sagt!

Jadu, min fästman friade efter fem månader men det kändes som att vi varit tillsammans i en evighet. Vi gifter oss exakt ett år efter frieriet. Ingen av handlingarna var dock främst för att visa världen något. Vi vill gifta oss eftersom det clearar upp saker rent juridiskt för framtiden och vi vet att vi vill dela den framtiden (visste det redan efter typ 2 mån när vi diskuterade det mer ingående).

Wellwell, så länge det känns rätt finns det väl ingen poäng att vänta- har man de känslorna så gör det väl lika ont om det tar slut oavsett om man har en ring på fingret eller ej.

Svar på tråden Många tankar! Ska fråga honom..