• RebeckaEhlin

    Ringkudde?

    Hur gör man med ringkudden?
    Vem bär den? brudnäbb?

    I vilken ordning tar man med den?

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Ringkudde?
  • Kalaspinglan

    Vill inte trampa någon på tårna, men jag känner att ringkudde är en sån sak som man lätt kan skippa och därmed spara en liten slant.

    Jag skulle nog inte vilja anförtro några barn att bära ringarna... bättre att marskalken eller brudgummen har dem i fickan och tar fram dem när det är dags!

  • Larssonmaria86

    Det första min m2b:s systerson (6 år) sa när vi berättade att vi skulle gifta oss var att han ville bära en kudde med ringarna och vi hade aldrig diskuterat detta och tänkte inte ha det heller. Men när han sa så och blev helt överlycklig så fick vi ändra oss och kommer nu ha det :)
    Vår tanke är då att han går in först (förhoppningsvis med sin lillebror 2 år om han klarar det) och sen kommer jag och mina tärnor. Min m2b och hans marskalker står redan vid altaret.

  • Gummenuttan

     Vår 8 åring vill gärna bära kudde med ringarna medans vår 6 åring vill hålla i en liten blommaSå ringkudde får det bli då jag tycker det känns säkert för ett barn att bära så För de vill såklart bära något våra barn  

  • Rosorochkärlek

    Ringkudden bärs ofta av brudnäbben. Om det är marskalken som har ringarna brukar han ha dem i fickan - det skulle nog se lite knäppt ut med en vuxen person som bar en ringkudde, tror jag.

    Brudnäbbarna går som regel innan brudparet, men beroende på ålder kan det vara bra att även någon marskalk/tärna går samtidigt, och kanske tar hand om kudden när de kommit fram till altaret. Prästen kommer att fråga efter ringarna vid en viss punkt i ceremonin och då är det ju bra om ingen lekt bort kudden.


    rosorochkarlek.blogspot.com - Min bröllopsblogg med massor av inspiration
  • Fjärilen

    Vi hade en ask som vi hade ringarna i. Det var marskalken som hade ansvar för asken.
    Så här såg våran ut. Jag hade stoppat i en skummgummi bit, som jag hade vikt en tygbit runt.


Svar på tråden Ringkudde?