• agtiwi

Hur göra med texten?

Är i desperat behov av hjälp.. Jag ska göra våra inbjudningskort själv, men har ingen vidare snygg handstil. Nu har jag hittat en snygg stil på bokstäver på internet. Problemet nu är att jag ska få in bokstäverna i inbjudningskorten och måste göra detta för hand. Kommer ihåg att jag en gång i tiden fick lära mig ett sätt för att kunna "flytta" texten, men det enda jag kommer ihåg är att man skulle använda smörgåspapper eller om det var bakplåtspapper. Vad rörigt det här blev. Hoppas någon där ute förstår vad jag menar och kan hjälpa mig lösa problemet!

• Svar på tråden Hur göra med texten?
  • Emmet99

Alltså, du kan inte skriva ut på papper och klistra på korten utan måste vara för hand? Är det bara några bokstäver eller en hel text? Förstår inte riktigt hur du menar?

• Aeternum

Kan du inte bara skriva texten med det typsnittet i ett dokument som du sen skriver ut & sen sätta en lampa under ett glasbord & "skriva av"?
    Förstår du hur jag menar?

• agtiwi

Jag har hittat en stil som jag tycker är snygg och vill använda i korten, men inte bara skriva ut och klistra in. Det är inte en hel text, utan det ska stå:

ROBERT
    8/8-09
    ULRIKA

Den texten ska vara på framsidan. Själva inbjudningskortet är mörkblått och tjockt, så det går inte att se texten i genom. Annars hade jag bara kunnat sätta kortet mot texten och skriva.
    Ja, det löser sig nog så småningom!

• Emmet99

det finns ju sånt där papper, vad tusan heter det... karbonpapper? Skulle det funka? Finns väl el liten risk att det smetar, men man kan prova kanske. Eller om det är jättemånga kort kanske du kan fixa en stämpel

Svar på tråden Hur göra med texten?