• sarahkka76

Är det någon som kan rekommendera de här vigselförrättare i Botkyrka?

Hittade dessa vigselförrättare på nätet, är det någon som har haft någon av dem?

Jansson , Sven-Ivar
    Erikson-Hellenborg , Mona
    Jonsson , Sven
    Bjerke , Yvonne
    Gröndahl , Maria
    Mörk , Birgitta
    Åkerlund , Niklas

• Svar på tråden Är det någon som kan rekommendera de här vigselförrättare i Botkyrka?
  • stinch

Yvonne Bjerke! Hon ska viga oss! Underbar kvinna!

• sarahkka76

Åh vad bra med lite tips! vet du om det kostar ngt när man ska viga sig på annan plats men inom kommunen?

• stinch

Nej det du får lägga ut för är eventuella transportkostnader för vigselförättaren! Sen är det ju inte säkert att personen VILL åka någon annan stans, men jag har inte fått uppfattningen att Yvonne skulle vara en omöjlig person
    Sen kan det ju alltid vara trevligt att ge en liten gåva, kanske en flaska vin eller dylikt, som tack för det extra besväret!

• sarahkka76

Okej då får jag kolla sen när det är dags. Ja, det var ett bra tips

• sarahkka76

Pratade med kommunen och som du sa så kan det tillkomma transportkostnader. Undrar hur mkt jag ska räkna med på ett ung.? 500kr för transport inom samma kommun borde väl vara rimligt eller?

Enligt kommunen skulle jag komma i kontakr med vf en vecka innan, det känss väldigt riksabelt med tanke på att vi ska ha det i juni när folk brukar ha semster. Det är bästa är nog att ta första kontakten ett halvår innan och se va hon säger.

• stinch

jag antar att man kan räkna hur långt det är från botkyrka kommunhus till platsen ni ska va på, gångra det med två, och sen gångra det med 18 kr som är den skattefria milersättningen?

Vill du vara ful, googla hennes namn, då får du fram hennes e-postadress...maila och fråga, det värsta man kan få är ett nej skriv att du vet hur det egentligen går till men att du hört så bra saker om henne

• sarahkka76

Aha! Ja, jag ska ta kontakt med henne till hösten och fråga lite

• sarahkka76

Nu har jag mailat till Yvonne får se vad hon svarar

Svar på tråden Är det någon som kan rekommendera de här vigselförrättare i Botkyrka?