• Holi

Har inte råd

Vi hade tänkt oss en kryssning i medelhavet och hade i princip bestämt oss. Nu vågar vi inte chansa, då jag blir klar med mig utbildning i juni och blivande maken pluggar fortfarande. Vi vet inte om vi kommer ha pengar... Så eventuellt kommer det bli en "bröllopsresa" i sverige, typ roadtrip... Inte alls så jag hade tänkt mig det hela!!! Har ni några förslag på resmål i sverige?? som kan vara lite romantiskt ändå.

• Svar på tråden Har inte råd
  • Holi

Tack för alla tips och uppmuntran!

• Cackis

Sverige är ju egentligen inte ett speciellt billigt land att turista i. Framför allt boende är ju dyrt. Jag föreslår att ni kikar efter billigt lågprisflyg, med tex Ryanair eller Norwegian.

Just nu har Norwegian en kampanj med priser runt ca 350 spänn till både Budapest, Mallorca, Algarve och Kreta. Nyhet i sommar är Pula i Kroatien, ett land som fortfarande är ganska billigt att turista i.

www.norwegian.se/

• Comfortably numb

kolla in boken "udda bon" finns på designtorget, där tipsar dem om massa annorlunda hotell i sverige, bland annat trädkojan som skrevs om ovan!

• tågjäntan

Var glad för att din man har åsikter, även om det inte blir som du tänkt. En del är arga för att deras blivande inte tycker någonting, typ .
    Jag hade oxå en massa drömmar. Samtidigt som jag, ínnan jag hade träffat honom, ville att mannen skulle få tycka till - det är ju hans bröllop oxå. Som tur var gick han med på det mesta av mina funderingar .
    När det gäller bröllopsresa så hade jag nog inte drömt så mycket om det. Eftersom vi flyttade i hop efter bröllopet, så blev det speciellt bara att få vara tillsammans hemma hela tiden. Men vi åkte några dagar till Öland och hade det mysigt.

• pearlgirl

Smögen är helt underbart på sommaren!

• Tokstolla

Det beror ju också från vart ni ska åka. Jag menar bor ni i ex, Malmö är det inte direkt billigt att ta sig till Luleå.
    Bor ni nära Danmarks gräns kan man ju ta sig dit några dagar. Bor ni nära Stockholm kan man ta båten till Estland- där är det inte så dyrt
    Jag vet inte varför men jag tycks alltid göra av med mer pengar på Sverige/Norden semestrar än sista minuten till Medelhavet.

• svårtattvälja

Sikta in er på en sista minuten till medelhavet! Då kan ni ju välja att åka om ni har råd eller göra nåt enkelt här hemma om ni inte har det. Ni kan ju spana in potentiella resmål innan så att ni snabbt och lätt kan slå till om ett bra erbjudande dyker upp. Se bara till att boka in semester så kan ni ju göra precis som ni vill.
    F.ö så tycker jag att våra roadtrips i Sverige har varit helt fantastiska, och man lever så dyrt eller billigt som man vill. Vi har har haft tält med oss, och varvat naturboende med att bo hos kompisar och på vandrarhem. Det finns jättemånga fina vandrarhem i Sverige, i superfina miljöer. De populäraste måste man förstås också boka i god tid innan men det är värt att kolla upp, om ni vill vara på säkra sidan och väljer Sverige.
    Allt beror ju på vad som känns romantiskt för er. Jag tycker det är romantiskt att få vara ganska ensam med min man i vacker miljö, och DET är inga problem i Sverige!

• altervattnet

norrland! kanske bestiga Kebnekaise ? fjällvandra?

• Lemonita

En sista minuten resa blir nog billigare än att vara här i Sverige. Har åkt på massor med restresor och hamnat på jättebra ställen. Man kan ju få resa för strax över tusenlappen för en vecka, här kan du bo på hotell en natt för de pengarna.

Svar på tråden Har inte råd