• Tant Doris

Vad skrev ni i infobladet?

Nästa punkt på "att-göra" listan är att få iväg inbjudningskorten.

Har börjat fundera lite på infobladet som ska skickas med. Hur mycket skriver man där, vill ju inte att det blir för mycket? Vad skriver man?

Vanligt papper eller annat?

Hjälp, snälla!

• Svar på tråden Vad skrev ni i infobladet?
  • sokkerstruten

vi skrev.

Information- osa datum, vem man skulle ringa då, toastmaster om man hade tal eller övrigt att medela.

boende- att man kunde äta en härlig söndags frukost tillsammans med oss och var man kunde bo, och nummer oh adress dit.

Vägbeskrivning- hur man kör dit och en handgjord karta.

om du kollar mitt galleri så hade vi som kort där de olika salerna stod, med olika överskrifter, som vi stoppade i ett facka på sidan!

• MulleNuh

Vi gjorde en enkel websida ist..

• Twixiee

Jag behöver också hjälp med detta, har kört fast!

• lecaroline

Jag tänker nog skicka med en extra liten lapp till de som har barn med en liten dikt vi önskar ej barn på bröllopet. Och en till dem som inte vet var kyrkan ligger med vägbeskrivning. Jag ska också fråga om någon är allergisk mot något..
    Hur långt innan ska man ha OSA??

• Twixiee

Vi satte osa 1 maj, bröllopet 19juni. Men jag vet inte, är det lite sent om man ska fixa med maten och allt?

• lecaroline

Jag vet inte, beror kanske på catering stället om man kan prel. beställa...

• Bröllloppan

Tänkta sätta 1:a maj som OSA, vigseln den 23:e, är det för sent? Det enda som ska ordnas därefter är bordsplaceringen (mat och allt är via en restaurang...)Tänkte har placeringskorten klara och vi antar ju att alla kommer eller? Hur stort bortfall är vanligt?

• lecaroline

23 Maj. Vi med!! Perfekt datum tycker jag!!
    Har dock inga svar. Ska nog kolla det med cateringen innan jag bokar.

• f1bride

Måste ge ett TIPS till vad man kan tänka på med infobladen (med facit i hand för mig):

Var EXTRA tydlig:
    - om ni inte vill ha barn på bröllopet. Folk verkar inte fatta när man bara skriver två personers namn på framsidan + "av olika anledningar vill vi hålla bröllopet barnfritt".. Massa har frågat vilka som kan räknas som barn?!?! De som är bjudna står ju på framsidan!!! (argh!!)

- till vem man ska OSA. Flera av vår släkt har hört av sig till våra föräldrar (förmodligen för att de ringer oftare dit, eller nåt??). Känns konstigt att själv inte veta hur många som kommer, så till vida man inte hör med sina föräldrar först! Vem är det som gifter sig egentligen?? (På infokortet hade vi tel.nr och adress för OSA till oss)

Måste säga att jag är lite besviken, faktiskt

• JosieJose

Med maten kan man oftast lägga ett preliminärt nummer i beställningen och sen justera någon vecka eller två kanske innan. Maten är ju densamma endast antalet kan ändras. Det borde inte vara några problem.

Jag jobbade på ett bröllop där en extra person kom som inte hade anmält sig, så kan vara bra att ha med några tomma bordplaceringskort så man enkelt kan skriva till ett namn. (är kanske inte så vanligt att det händer men man vet ju aldrig)

• anja1661

vi skrev:

* att bröllopet är barnfritt med undantag för brudföljets egna barn.

*att vi önskar oss pengar till bröllopsresa istället för present.

*att det kommer finnas en bar som är gratis men att den som vill gärna får lägga ett bidrag som oxå kommer att gå till resan.

*att gästerna måste meddela ev allergier och andra speciella behov.

* osa: mailadress, telefonnummer till oss

Svar på tråden Vad skrev ni i infobladet?