• baybee80

vilka brukar delta i möhippa/svensexa?

undrar hur upplägget varit för er...har det bara varit kompisar eller är det vanligt att ta med t ex svärmor/svärfar, mamma/pappa på möhippa/svensexa?

• Svar på tråden vilka brukar delta i möhippa/svensexa?
  • Snuttis2

min erfarenhet från de möhippor jag varit på är att det inte har innefattat den äldre generationen..det har främst bestått av vänner, syskon till bruden..men det beror ju på vad man tycker om och vilken typ av möhippa/svensexa man önskar...
    jag hoppas att min möhippa inkulderar min mamma och mina fastrar och mostrar +vänner men jag har inga problem att ta det lugnt på spa eller dricka och sjunga karaeoke och göra bort mig med dem :)

• MiaAnd

Det beror nog på vad man har för relation till sina släktingar. Min moster t ex är som en nära vän för mig. Min tärna ville ha förslag på gäster till en eventuell möhippa och jag tyckte att det var jättesvårt. Jag tror att jag ska ge henne den slutgiltiga gästlistan och säga att det är upp till henne. Behöver hon hjälp får hon väl fråga min blivande då... :P Jag kan tycka att det vore kul om alla kvinnor på gästlistan fick vara med och samtidigt lära känna varandra, men det blir ju ganska många... Samtidigt vore det mysigt att bara ha med de närmaste vänninorna. Men det är ju som sagt inte upp till mig att bestämma.

• Luucie
    MiaAnd skrev 2009-01-16 20:12:47 följande:
    Det beror nog på vad man har för relation till sina släktingar. Min moster t ex är som en nära vän för mig. Min tärna ville ha förslag på gäster till en eventuell möhippa och jag tyckte att det var jättesvårt. Jag tror att jag ska ge henne den slutgiltiga gästlistan och säga att det är upp till henne. Behöver hon hjälp får hon väl fråga min blivande då... :P Jag kan tycka att det vore kul om alla kvinnor på gästlistan fick vara med och samtidigt lära känna varandra, men det blir ju ganska många... Samtidigt vore det mysigt att bara ha med de närmaste vänninorna. Men det är ju som sagt inte upp till mig att bestämma.
    Jag vet fler som tänkt som du..men jag vill inte att folk ska lära känna varandra på min hippa. Det kommer naturligtvis att bli så ändå med de vänner jag har som jag aldrig träffar samtidigt...om nu de är inbjudna?!
    Men min killes tjejkompisar vill jag inte ha med för dem känner inte ens jag särskilt bra.
  • MiaAnd

Det svåra för mig är att jag umgåtts en del med flera av hans väninnor (min blivande har många tjejkompisar) och tycker att det är väldigt trevliga tjejer. Men visst jag står de ju inte så nära. Men det viktigaste är ju att MINA nära vänner får vara med.

Svar på tråden vilka brukar delta i möhippa/svensexa?